Segmenteer gericht op specifieke kenmerken
Iedere marketeer weet dat hij relevant moet communiceren met prospects en klanten. Hoe beter je de boodschap afstemt op de interesses en behoeften, hoe hoger de conversie en hoe lager de kosten. Hoe weet je waar die behoeften liggen? Door fijnmazig te segmenteren op een keur aan bedrijfsdata:
Handelsregister gegevens
Segmenteer onder meer de SBI-branchecode, het aantal medewerkers, de rechtsvorm en concernrelaties.Webdata
Doorzoek de tekstuele content op websites op trefwoorden, bijvoorbeeld bepaalde subspecialisaties.Bedrijfsnieuws
Doorzoek meer dan 1500 nieuwsbronnen en filter op trefwoorden zoals ‘fusie’, ‘samenwerking’, ‘verhuizing’ of ‘flexwerken’.Bedrijfspersona’s
Maak gebruik van onze indeling in bedrijfsgedragstypes om klanten via het juiste kanaal en in de juiste aanspreekvorm te benaderen.
Datadriven B2B-targeting?
Lees de 3 tips om slim te segmenteren en de conversie van B2B-campagnes verhoogt. Download het whitepaper ‘Datadriven B2B-targeting’.