Famed

Een getekende overeenkomst: van 57 dagen naar 7 minuten

Het probleem.

Het oude klantacceptatieproces van Famed deed al 30 jaar dienst en was gebaseerd op oude aannames en handwerk. Kloosterman: ”Dit proces kostte zoveel tijd. Accountmanagers gingen langs bij hun klanten met vragenlijsten en contracten en moesten fysiek aanwezig zijn bij de ondertekening van de belanghebbende. Dit proces nam gemiddeld 57 dagen in beslag.” Maar ook bij het aanboren van nieuwe klantgroepen leverde het arbeidsintensieve proces problemen op, aldus Van Wakeren. ”Tijdens het ontwikkelen van een propositie voor podotherapeuten kwamen wij er al snel achter dat dit in de bestaande vorm niet ging lukken, het acceptatieproces moest efficiënter en klantvriendelijker. Dit kon alleen door het aantal fysieke contactmomenten met de accountmanager terug te dringen en de klant zelf de tools te geven om een offerte te maken en een overeenkomst met Famed te sluiten.”

“Belanghebbenden moesten gemiddeld 68 handtekeningen zetten, nu nog maar 3 én die zijn nog digitaal ook.”

Frans Kloosterman
Business Developer van Famed

Het plan.

Famed heeft het klantacceptatieproces samen met haar partner Virtual Affairs helemaal opnieuw ingericht. Door deze herinrichting krijgen klanten nu binnen 2 minuten een offerte, waarover ze direct in gesprek kunnen met hun accountmanager. “Dat vinden onze klanten fijn,” aldus Kloosterman.

De resultaten.

Dit nieuwe proces levert alleen maar winnaars op. Klanten kunnen nu binnen 7 minuten een getekende factoringovereenkomst in handen hebben waar dit voorheen gemiddeld 57 dagen duurde!

De belangrijkste tijdsbesparingen op een rij:

  • Geautomatiseerd vinden van de UBO met Company.info Webservices en automatisch ophalen van bedrijfsgegevens uit de Kvk;

  • Geautomatiseerd ophalen van de gegevens van de werkzame zorgverleners via Vektis;

  • Volledig digitaal invullen en afhandelen van contracten met Ondertekenen.nl;

  • Geautomatiseerd identificeren van belanghebbenden met de IDIN koppeling;

  • Verifiëren van bankgegevens met behulp van iDeal;

  • Volledig automatische dossiervorming in het CRM-systeem AFAS met uittreksels, organisatieboom en overige bewijsvoering.

Snel

Tevreden klanten die snel door kunnen met hetgeen ze het liefste doen…het verlenen van zorg;

Sales

Tevreden accountmanagers die zich weer volledig kunnen richten op new business en relatiebeheer;

Compliant

Tevreden compliance experts die altijd een actueel dossier tot hun beschikking hebben, zonder handwerk.

”Het nieuwe proces geeft onze salesorganisatie een enorme boost.”

Floor van Wakeren
Business Developer van Famed

Daarnaast biedt het nieuwe proces de mogelijkheid om nieuwe doelgroepen te benaderen. Van Wakeren: “Door de efficiencyslag in de klantacceptatie kunnen wij onze dienstverlening nu ook voor kleinere praktijken interessant maken.”

Focus daarnaast op datakwaliteit

“Digitaliseren is één ding, datakwaliteit is een ander ding. Als je processen automatiseert, moet je ook kunnen vertrouwen op de data. De combinatie van eigen informatie gekoppeld aan externe, betrouwbare databronnen, waaronder de UBO check dankzij de API’s van Company.info, heeft het mogelijk gemaakt dat dit proces nu ook echt in ons voordeel werkt.”

Toekomst: samenwerken en doorontwikkelen

De stip op de horizon? Famed veranderen in een proactieve marketing & sales organisatie waarbij de beste service centraal staat en geen kostbare tijd meer verloren gaat aan onnodige, handmatige administratie.”

Meer weten over klantacceptatie?

Neem contact met ons op en we leggen uit hoe je dit proces kunt optimaliseren.

Neem contact op

Volgende case

Evidos

Snelle en betrouwbare identiteitscontrole dankzij digitalisering