B2B buyer persona’s.

Bedrijfspersona’s voor de zakelijke markt

Voor welke aankoopargumenten is een bedrijf gevoelig? Doet een bedrijf vooraf diepgaand marktonderzoek voordat zij beslissen met welke leverancier ze in zee gaan? Of is voor hen een goed gevoel bij een partij hebben een doorslaggevende factor? Met de B2B buyer persona’s van Company.info krijg je het gedrag van bedrijven, hun productbehoefte en de gebruikshoeveelheid inzichtelijk.

Communiceer gerichter dankzij B2B buyer persona’s

Voor B2C-bedrijven is het al jaren gebruikelijk om te werken met buyer persona’s. In de B2B-markt is het pas sinds een aantal jaar in opkomst. Onze B2B buyer persona’s, oftewel bedrijfspersona’s voor de zakelijke markt, helpen je met het clusteren van bedrijven die hetzelfde gedrag vertonen (bedrijfsgedragstypes) als het gaat om het gebruik van bepaalde producten en diensten. Hiermee kun je de segmentatie die je maakt op bijvoorbeeld regio, branche of sales triggers nog verder verrijken, om potentiële klanten nog gerichter te benaderen.

  • Definieer je markt nog nauwkeuriger aan de hand van B2B buyer persona’s.

  • Breng een unieke segmentatie aan voor een nóg gerichtere benadering van verschillende doelgroepen.

  • Stem het communicatiekanaal, de tone-of-voice en de boodschap nog beter af op je B2B buyer persona om zo de conversiekans te verhogen.

B2B buyer persona’s maken microsegmentatie mogelijk

Het is natuurlijk het makkelijkst om te segmenteren op harde kenmerken, zoals branche, aantal werknemers of bepaalde trefwoorden die vaak voorkomen op websites. Daarmee kun je de behoefte aan jouw producten of diensten behoorlijk goed voorspellen. Daarmee ben je echter niet in staat te achterhalen voor welke argumenten bedrijven openstaan. Voor conversie-optimalisatie en microsegmentatie is het ook belangrijk om antwoord te krijgen op vragen als: gaan prospects primair voor de goedkoopste deal op korte termijn? Of zoeken ze juist leveranciers met wie ze een lange-termijnrelatie kunnen aangaan? En op welke manier communiceren ze het liefst? Juist deze zachte kenmerken maken wij inzichtelijk met B2B buyer persona’s.

Acht B2B buyer persona’s staan symbool voor acht bedrijfsgedragstypes

Aan de hand van een veelheid aan kenmerken heeft Company.info de bedrijven in de database ingedeeld in acht B2B buyer persona’s, die symbool staan voor acht typen gedrag:

  • Verzorgende specialisten
    Dienstverlenende bedrijven zoals schoonheidssalons en autogarages.

  • Verstrekkende aanbieders
    Consumentgerichte bedrijven zoals horecagelegenheden en kwekerijen.

  • Regionale uitvoerders
    Bedrijven die veel onderweg zijn zoals cateringbedrijven en loodgieters.

  • Mobiele handelaren
    Bedrijven die niet gebonden zijn aan een vaste locatie zoals marktkramen en kermisattracties.

  • Financiële regelaars
    Financieel gerichte bedrijven zoals hypotheekverstrekkers en financiële adviseurs.

  • Faciliterende beheerders
    Bedrijven waar bezoekers komen voor een activiteit zoals sportscholen en onderwijsinstellingen.

  • Dagelijkse kantoorwerkers
    B2B georiënteerde bedrijven zoals administratiekantoren en adviesbureaus.

  • Creërende arbeiders
    Uitvoerende bedrijven zoals distributiecentra en bouwbedrijven.

Communiceer gericht met buyer persona's.

Wil jij verder segmenteren dan harde kenmerken, zoals branche, aantal werknemers of bepaalde trefwoorden die vaak voorkomen op websites? Met de B2B buyer persona’s van Company.info krijg je het gedrag van bedrijven, hun productbehoefte en de gebruikshoeveelheid inzichtelijk. Wij geven antwoord op vragen die gaan over de zachte kenmerken van het bedrijf en maken wij inzichtelijk voor je met B2B buyer persona’s. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Aan de slag.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Vul onderstaand formulier in en een consultant neemt binnen 1 werkdag contact met je op.

Wij gebruiken jouw gegevens om contact met je op te nemen. Lees hierover meer in ons privacy statement.