Je start de KYC-workflow door een organisatie of een natuurlijk persoon te zoeken en te verifiëren. Vervolgens begin je het UBO-onderzoek, waarbij alle bekende functionarissen en hun verbanden automatisch worden weergegeven. Je kunt direct documenten en vragenlijsten toevoegen, zoals een klantacceptatiechecklist, en deze veilig uitwisselen met je cliënt via de Mijn-documenten omgeving.
Na het verifiëren van documenten en het toevoegen van ontbrekende informatie, bepaal je wie de UBO is en verifieer je de identiteit. De software voert daarnaast een compliance-check uit op PEP, sancties en negatief nieuws. Ook wordt er automatisch een web-/Google-check uitgevoerd op geselecteerde personen en organisaties. Daarna beoordeel je het cliëntdossier door de risicocategorie vast te stellen en een conclusie toe te voegen op basis van het compliance beleid van je organisatie. Tot slot kun je automatische cliëntmonitoring inschakelen om veranderingen in de organisatiestructuur of UBO bij te houden. Alle gegevens worden veilig opgeslagen in het cliëntdossier en kunnen eenvoudig worden geëxporteerd naar een auditbaar rapport.