KYC.app.

Binnen enkele minuten cliënten onboarden én automatisch monitoren met KYC software.

Neemt het Know Your Customer (KYC) proces veel tijd in beslag? Zoek je manieren om mogelijke risico’s efficiënter in kaart te brengen? Met de Company.info KYC.app raadpleeg en archiveer je alle bedrijfsinformatie die je nodig hebt voor KYC onboarding en monitoring makkelijk en snel in één KYC tool. Zo weet je precies met wie je zakendoet en behoud je een integere bedrijfsvoering.

Een clientonderzoek in 5 minuten met de KYC.app.

Het KYC-proces omvat veel repetitieve taken, zoals het opzoeken van uittreksels uit het Handelsregister, het achterhalen en verifiëren van de UBO en het uitvoeren van compliance checks. Deze tijdrovende activiteiten kun je eenvoudig automatiseren met de KYC.app.

Hoe werkt de KYC software?

Je start de KYC-workflow door de organisatie te zoeken en te verifiëren. Vervolgens begin je het UBO-onderzoek, waarbij alle bekende functionarissen en hun verbanden automatisch worden weergegeven. Je kunt direct documenten en vragenlijsten toevoegen, zoals een klantacceptatie checklist, en deze veilig uitwisselen met je cliënt via de mijn-documenten omgeving.

Na het verifiëren van documenten en het toevoegen van ontbrekende informatie, bepaal je wie de UBO is en verifieer je de identiteit. De software voert daarnaast een compliance-check uit op PEP, sancties en negatief nieuws. Daarna beoordeel je het cliëntdossier door de risicocategorie vast te stellen en een conclusie toe te voegen op basis van het compliance beleid van je organisatie. Tot slot kun je automatische cliëntmonitoring inschakelen om veranderingen in de organisatiestructuur of UBO bij te houden. Alle gegevens worden veilig opgeslagen in het cliëntdossier en kunnen eenvoudig worden geëxporteerd naar een auditbaar rapport.

Nieuw: veilig informatie uitwisselen met je cliënten

20230406-CompanyInfo-105-web

De KYC.app beschikt sinds kort over een beveiligde Mijn Documenten-omgeving waarin je eenvoudig documenten en vragenlijsten uitwisselt met je cliënten.

  • Directe communicatie: stuur berichten naar cliënten via een geïntegreerd mailsysteem.

  • Documenten uploaden: laat cliënten zelf documenten, zoals een UBO-verklaring of vragenlijst, toevoegen.

  • Volledig procesoverzicht: geef cliënten inzicht in alle stappen en benodigde acties.

20230406-CompanyInfo-105-web

Walter Dielemans

Partner en Makelaar bij De Mik, Real Estate Partners, adviseur & vastgoedmakelaar

“Als makelaarskantoor deden wij voordat wij onder de Wwft vielen al cliëntenonderzoek, maar dat deden we handmatig. Daardoor ging dit niet altijd zo gestructureerd als zou moeten. Veel cliënten onderzochten wij al, maar er glipte ook wel eens een cliënt tussendoor. Dat wil je voorkomen. Om een professionaliseringsslag te maken zijn we daarom op zoek gegaan naar een tool die een groot deel van het cliëntenonderzoek uit handen neemt. Die mogelijkheid biedt Company.info met de KYC.app. Dankzij deze tool onderzoeken we cliënten bij cliëntacceptatie nu volgens één wijze. En we kunnen bestaande cliënten makkelijk periodiek monitoren door in te stellen wanneer we hen weer willen reviewen. Zeker omdat wij veel cliënten hebben waar wij al jarenlang mee samenwerken is dat prettig. Daarnaast krijgen we, vanwege de snel veranderde vastgoed- en investeringsmarkt, ook steeds vaker te maken met nieuwe, internationale cliënten. Die kunnen we nu ook makkelijk onderzoeken met de KYC.app.”

KYC software waarmee je aantoonbaar aan de Wwft voldoet

Als Wwft-plichtige instelling ben je in het kader van Know Your Customer (KYC) verplicht om je (potentiële) cliënten en de risico’s die zij meebrengen te onderzoeken. Op basis daarvan besluit je: wel of niet accepteren. De KYC.app is een software tool die alle openbaar beschikbare informatie over bedrijven en hun bestuurders automatisch verzamelt en opslaat in je cliëntdossier. Met de KYC.app doorloop je de complete KYC-workflow snel waardoor je Wwft-richtlijnen efficiënter naleeft.

 

In 10 stappen voldoen aan de Wwft
Met de KYC.app voldoe je in slechts 10 stappen aan de Wwft-richtlijnen. Van het verzamelen van bedrijfsinformatie tot de eindrapportage en monitoring, onze tool automatiseert het proces en helpt je risico’s beter te beheersen. Alles wordt opgeslagen in een audit trail, zodat je altijd aantoonbaar compliant bent.

Stap 1. Verifieer de organisatie
Stap 2. Start UBO-onderzoek
Stap 3. Beheer documenten
Stap 4. Review documenten
Stap 5. Voeg personen toe
Stap 6. Classificeer de UBO
Stap 7. Verifieer de UBO
Stap 8. Doe compliance check
Stap 9. Genereer eindrapport
Stap 10. Activeer monitoring

Verifieer de organisatie en boomstructuur van cliënten

Zoek snel en eenvoudig de juiste organisatie met onze zoekfunctie (op naam of KvK-nummer). Controleer alle bedrijfsgegevens voordat je een dossier start.

Achterhaal de UBO vanuit Company.info bronnen

Verkrijg direct inzicht in de organisatiestructuur, bestuurders, aandeelhouders en juridische documenten dankzij onze actuele databronnen.

Beheer documenten en vragenlijsten

  • Stel vragenlijsten op: Maak eenvoudig klantacceptatie-checklists en bepaal of ze verplicht ingevuld moeten worden.
  • Voeg documenten toe: Voeg losse bestanden toe op dossier-, bedrijfs- en/of persoonsniveau. Hierbij heb je de mogelijkheid om een toegevoegd document na een bepaalde periode automatisch te laten verwijderen i.v.m. de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
  • Vraag ontbrekende documenten op: Wissel documenten veilig uit met je cliënten via de geïntegreerde mailsystemen.

Alle toegevoegde documenten zijn terug te vinden in het cliëntdossier in de KYC.app.

Check ingediende documenten

Controleer ingediende documenten op volledigheid en juistheid. Keur goed of vraag automatisch om aanvulling.

Voeg ontbrekende personen en organisaties toe

Voeg eenvoudig nieuwe functionarissen of gerelateerde organisaties toe die uit je onderzoek naar voren komen.

Bepaal en classificeer de UBO

Bepaal op basis van de verzamelde informatie wie de UBO is en leg dit vast in het cliëntdossier.

 

Verifieer de identiteit van de UBO

Upload identiteitsbewijzen of laat cliënten deze zelf aanleveren en verifieer eenvoudig de gegevens.

Doe een compliance check

Controleer organisaties en personen op:

  • Sancties: Zie of een persoon voorkomt op internationale sanctielijsten.
  • PEP’s: Achterhaal of een (rechts)persoon voorkomt op de PEP-lijst, ofwel de lijst met Politically Exposed Persons.
  • Negatief nieuws: Zie direct of een (nieuwe) cliënt negatief in het nieuws is verschenen.
  • Faillissementen en juridische uitspraken: Controleer of er eerdere faillissementen of juridische uitspraken zijn.

Genereer een eindrapport

Stel de risicocategorie vast en voeg conclusies toe volgens je interne compliancebeleid. Sluit het dossier af met een volledig rapport.

Stel cliëntmonitoring in

Blijf automatisch op de hoogte van veranderingen in de organisatiestructuur, UBO’s en andere risicofactoren via cliëntmonitoring.

  • Automatische monitoring: Ontvang meldingen van veranderingen in de organisatiestructuur, UBO, of als er negatieve berichtgeving of sancties zijn.
  • Reactieve monitoring: Stel zelf in wanneer je cliënten wilt herzien, bijvoorbeeld één of meerdere keren per jaar
Stap 1. Verifieer de organisatie

Zoek snel en eenvoudig de juiste organisatie met onze zoekfunctie (op naam of KvK-nummer). Controleer alle bedrijfsgegevens voordat je een dossier start.

Stap 2. Start UBO-onderzoek

Verkrijg direct inzicht in de organisatiestructuur, bestuurders, aandeelhouders en juridische documenten dankzij onze actuele databronnen.

Stap 3. Beheer documenten
  • Stel vragenlijsten op: Maak eenvoudig klantacceptatie-checklists en bepaal of ze verplicht ingevuld moeten worden.
  • Voeg documenten toe: Voeg losse bestanden toe op dossier-, bedrijfs- en/of persoonsniveau. Hierbij heb je de mogelijkheid om een toegevoegd document na een bepaalde periode automatisch te laten verwijderen i.v.m. de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
  • Vraag ontbrekende documenten op: Wissel documenten veilig uit met je cliënten via de geïntegreerde mailsystemen.

Alle toegevoegde documenten zijn terug te vinden in het cliëntdossier in de KYC.app.

Stap 4. Review documenten

Controleer ingediende documenten op volledigheid en juistheid. Keur goed of vraag automatisch om aanvulling.

Stap 5. Voeg personen toe

Voeg eenvoudig nieuwe functionarissen of gerelateerde organisaties toe die uit je onderzoek naar voren komen.

Stap 6. Classificeer de UBO

Bepaal op basis van de verzamelde informatie wie de UBO is en leg dit vast in het cliëntdossier.

 

Stap 7. Verifieer de UBO

Upload identiteitsbewijzen of laat cliënten deze zelf aanleveren en verifieer eenvoudig de gegevens.

Stap 8. Doe compliance check

Controleer organisaties en personen op:

  • Sancties: Zie of een persoon voorkomt op internationale sanctielijsten.
  • PEP’s: Achterhaal of een (rechts)persoon voorkomt op de PEP-lijst, ofwel de lijst met Politically Exposed Persons.
  • Negatief nieuws: Zie direct of een (nieuwe) cliënt negatief in het nieuws is verschenen.
  • Faillissementen en juridische uitspraken: Controleer of er eerdere faillissementen of juridische uitspraken zijn.
Stap 9. Genereer eindrapport

Stel de risicocategorie vast en voeg conclusies toe volgens je interne compliancebeleid. Sluit het dossier af met een volledig rapport.

Stap 10. Activeer monitoring

Blijf automatisch op de hoogte van veranderingen in de organisatiestructuur, UBO’s en andere risicofactoren via cliëntmonitoring.

  • Automatische monitoring: Ontvang meldingen van veranderingen in de organisatiestructuur, UBO, of als er negatieve berichtgeving of sancties zijn.
  • Reactieve monitoring: Stel zelf in wanneer je cliënten wilt herzien, bijvoorbeeld één of meerdere keren per jaar

Daarom kies je voor de KYC software van Company.info:

  • Bespaar tijd bij cliëntacceptatie en cliëntmonitoring voor KYC/CDD

  • Beperk het aantal handmatige handelingen en minimaliseer foutieve invoer

  • Vergemakkelijk het naleven van de Wwft

  • Voorkom zakendoen met frauduleuze of risicovolle ondernemingen

  • Laat cliënten proactief monitoren in de KYC.app

Vraag vrijblijvend een demo van de KYC.app aan.

Wil je meer weten over de mogelijkheden en functionaliteiten van de KYC.app? Of ben je benieuwd naar de kosten? Vraag dan een persoonlijke demo aan.

Bekijk de FAQ-rubriek voor meer informatie over technische zaken en facturatie van de app.

Vraag demo aan.

Laat je gegevens achter en we nemen binnen 1 dag contact met je op.

Wij gebruiken jouw gegevens om contact met je op te nemen. Lees hierover meer in ons privacy statement.