Stap 1: Verrijking van het relatiebestand met bedrijfspersona’s
Als eerste is het belangrijk om inzicht te krijgen in de zakelijke klanten en prospects die geïnteresseerd zijn in aanbiedingen van VodafoneZiggo. Om dat mogelijk te maken heeft Company.info het relatiebestand verrijkt met kenmerken van unieke bedrijfspersona’s.
De bedrijfspersona’s geven inzicht in de manier waarop een organisatie opereert en communiceert met eigen klanten. Dit helpt om te bepalen voor welke aankoopargumenten een bedrijf gevoelig is. Doet een bedrijf vooraf diepgaand marktonderzoek voordat zij beslissen met welke leverancier ze in zee gaan? Of is voor hen het hebben van een goed gevoel bij een partij een doorslaggevende factor? De bedrijfspersona’s maken het gedrag van bedrijven, hun productbehoefte en het verwachte gebruik inzichtelijk.
Stap 2: Selecteren van de meest kansrijke prospects en klanten
Op basis van het ideale klantprofiel van VodafoneZiggo heeft Company.info de meest kansrijke prospects en klanten in kaart gebracht. Dit zijn bedrijven waarbij uit de data is gebleken dat het look-a-likes zijn van de huidige klanten van VodafoneZiggo.
Stap 3: Bepalen van een communicatiestrategie per bedrijfspersona
Om meer rendement uit campagnes te halen heeft VodafoneZiggo het communicatiekanaal, de tone-of-voice en de boodschap per bedrijfspersona anders ingericht. Op deze manier ontvangt een zakelijke klant of prospect de aanbieding die het beste bij hem of haar past. Een bouwbedrijf krijgt nu bijvoorbeeld een andere aanbieding dan een grote verzekeraar.
Het resultaat.
VodafoneZiggo is nu in staat om alleen kansrijke prospects te benaderen met een gericht aanbod op het juiste moment.