Een goede accountmanager kent zijn klanten. Hij of zij kent de concernstructuren, weet hoe de bedrijven financieel presteren en volgt berichtgeving in de media. Als je een paar honderd klanten hebt, is het meer dan een dagtaak om deze informatie uit allerlei losse bronnen bij elkaar te zoeken. Door gebruik te maken van Company.info Online bespaar je tijd en vind je alle relevante data die je nodig hebt. We spraken Dean Falix en Céderick Schoneveld, allebei teamleider new business bij Company.info, over de slimme data intelligence oplossing Company.info Online. Hiermee vind je binnen no time verkoopkansen bij bestaande klanten of prospects.
Weet wat er speelt bij bestaande klanten
De beste saleskansen ontstaan door gericht in te haken op belangrijke ontwikkelingen bij bedrijven. Of dat nu een verandering in het management is, een verhuizing naar een nieuw pand of de introductie van een nieuw product of dienst. Het online portal biedt verschillende manieren om op de hoogte te blijven:
Maak een volglijst aan en voeg bedrijven toe die je wilt volgen om op de hoogte te blijven van belangrijke ontwikkelingen;
Door sales triggers in te stellen kun je aangeven wanneer je een melding wilt ontvangen. Triggers kunnen bijvoorbeeld zijn; een verhuizing, een fusie of een overname, de opening van een nieuwe vestiging of een verandering van rechtsvorm.
Ontvang dagelijks bedrijfsnieuws over de door jouw geselecteerde bedrijven uit meer dan 1500 bronnen. Je kunt desgewenst ook terugzoeken in oudere nieuwsberichten;
Zoek op vrije tekst in het jaarverslag en zoek gericht naar cross- of upsell aanknopingsmogelijkheden.
Ontdek nieuwe leads op basis van gerichte kenmerken
Behoort het creëren van new business tot één van jouw verantwoordelijkheden? Dan wil je uiteraard gericht te werk gaan. Er zijn verschillende manieren om leads met een hoge conversiekans te ontdekken:
Met klant look-a-likes kun je gericht op zoek gaan naar bedrijven die aan de hand van bepaalde kenmerken overeenkomen met jouw beste klanten;
Met adresinformatie krijg je met de druk op een knop informatie over alle bedrijven die in een bedrijfsverzamelgebouw of op een industrieterrein zijn gevestigd;
Met concernrelaties zie je in één oogopslag welke dochter- en zusterbedrijven allemaal tot de groep behoren van het bedrijf waar jij een offerte voor maakt.
Op welke manier laat jij data voor je werken?
Het hangt van de specifieke branche waarin je opereert af, op welke manier jij data voor je laat werken. Via het online portal filter je eenvoudig op verrijkte SBI-codes, werknemersaantallen, regio en bedrijfspand. Ben je bijvoorbeeld als vastgoedbedrijf op zoek naar huurders voor een nieuw op te leveren pand, dan wil je inzicht hebben welke bedrijven in dezelfde regio gevestigd zijn. Je wilt ook zien in welke panden zij nu zitten en hoeveel huur zij nu betalen, zodat je een gericht voorstel kunt doen.
Wil je als telecomaanbieder een volledig verzamelpand in één keer goed inrichten met de beste telecomoplossingen? Via het online portal breng je gemakkelijk de DMU (Decision Making Unit) in kaart van het bedrijf dat de uiteindelijke eigenaar is van het verzamelpand. Liever alle bedrijven apart benaderen? Via het online portal achterhaal je eenvoudig welke bedrijven er allemaal in het verzamelpand gevestigd zijn door te zoeken op adres en huisnummer.
De mogelijkheden zijn eindeloos. Graag geven we je een kosteloze online inspiratie demo en onderzoeken we samen de voor jou belangrijkste uitdagingen.
Probeer Company.info gratis.
7 dagen toegang. Geen betaalgegevens nodig. Stopt automatisch. Start direct.