Knab, de financieel assistent voor alle geldzaken, benadert nieuwbakken zzp’ers en ondernemers op het juiste moment met behulp van Company.info. Duco Royaards, Manager Sales bij Knab, vertelt over het geautomatiseerd leads genereren in hun eigen CRM systeem.
Klantervaring belangrijkste drijfveer
“Bij alles wat we doen, is een hoge klanttevredenheid de belangrijkste doelstelling. Knab is dé persoonlijke online financieel assistent en werkt dag en nacht in het voordeel van iedere klant. Het is daarom belangrijk om goed te weten wie deze zzp’er is en om deze op het juiste moment te benaderen voor hulp. Of deze zzp’er nu start of ervaren is, of deze zzp’er nu een potentiële of bestaande Knab klant is, met Company.info hebben we heel snel al deze zzp’ers goed in het vizier.
Hoe sneller een startende zzp’er als lead bij ons binnen komt, hoe beter. Al jaar en dag kregen we deze leads binnen, waarna veel handwerk volgde. Dit proces wilden we versnellen door deze leads geautomatiseerd aan ons CRM systeem toe te voegen. Omdat de API-koppeling met Company.info al bestond, was deze klus snel geklaard. Nu zijn de leads direct toegankelijk, zonder enige vorm van handwerk. Een nieuwe zzp’er wordt vaak al binnen een uur door ons sales team opgevolgd met het juiste aanbod,” aldus Royaards.
"Bij alles wat we doen, is een hoge klanttevredenheid de belangrijkste doelstelling. Elk klantcontact moet perfect en op het juiste moment zijn."
Winst door snelheid
Royaards vertelt: “De data die we over de startende zzp’ers krijgen is basaal maar relevant. Hiermee kunnen we snel met het juiste aanbod komen. De selectie van nieuwe leads is gedefinieerd en wordt nu bijgeschaafd voor het beste resultaat. Door de kenmerken van inkomende leads aan te scherpen schroeven we de conversie steeds wat omhoog. Dit proces pakken we agile aan: steeds een stapje beter. Zo houden we de vaart er in. De samenwerking met Company.info is hierin heel erg belangrijk; door snel te schakelen kunnen we de conversie snel laten stijgen.”
Digitalisering door samenwerken
“Door te digitaliseren versnellen we onze processen. Deze behoefte speelt niet alleen bij sales. Binnen de hele organisatie staan innovatie en efficiënt werken voorop. Geïntegreerde data wordt bijvoorbeeld niet alleen bij onze sales gebruikt maar ook bij de volgende stap: klantacceptatie. In het proces van digitalisering heb ik geleerd om kennis en netwerk binnen de hele organisatie te delen. Omdat ik wist dat de koppeling met de API’s van Company.info al bestond, maken we nu snel en gemakkelijk gebruik van de mogelijkheden van digitalisering,” zegt Royaards.