Ieder bedrijf wil met business intelligence (BI) en slimme data-analyses nieuwe inzichten ontdekken om bijvoorbeeld omzet te verhogen, bedrijfsactiviteiten te stroomlijnen of risico’s te verminderen. Om dat optimaal te kunnen doen, moet je niet alleen uit gaan van inzichten uit interne data. De inzichten uit externe bronnen zijn namelijk net zo belangrijk. Wanneer je die twee met elkaar combineert is de kans op innovatie een stuk groter. Maar welke externe databronnen zijn er beschikbaar? En welke mogelijkheden bieden die bronnen precies?
Databronnen combineren om groeimogelijkheden te identificeren.
In de wegwijzer ‘Externe B2B-data’ inspireren we je over:
De voor- en nadelen van alle beschikbare externe B2B-data
Nieuwe, interessante datatoepassingen
Zaken waar je op moet letten als je externe datasets aanschaft
Aan de hand van voorbeelden en use cases helpen we je op weg om te beslissen welke externe datasets jij kunt toevoegen aan je interne datasets voor je data-analyses.
Download de wegwijzer ‘Externe B2B-data' .
Benieuwd welke datasets jouw organisatie straks een concurrentievoordeel geven? Download de wegwijzer ‘Externe B2B-data’.