Marketing, Nieuws

Verbeterd markt- en klantinzicht met vernieuwde marketingdata

Publicatie: 12 december 2022
Leestijd: 6 minuten

Bij Company.info werken we continu aan het vernieuwen en optimaliseren van onze data en tools. De afgelopen periode hebben wij verschillende innovaties doorgevoerd in onze marketingdata. Het uitgangspunt van die optimalisaties: per data-element de hoogste vullingsgraad met de beste kwaliteit realiseren zodat klanten hun markt nog succesvoller kunnen bewerken.

Weet precies in welke mate bedrijven duurzaam ondernemen.

Steeds meer bedrijven proberen duurzamer en meer verantwoord te ondernemen. Maar welke bedrijven zijn dit en in welke mate passen ze een duurzaamheidsstrategie toe? Company.info heeft dit inzichtelijk gemaakt. Hierdoor weet je als marketeer precies welke bedrijven openstaan voor je duurzame proposities en kan je een gericht aanbod doen. We hebben de volgende data-elementen beschikbaar:

  • Circulair bedrijf
    Achterhaal of een organisatie circulaire strategieën toepast in de bedrijfsvoering. Deze bedrijven zetten hun grondstoffen optimaal in en hergebruiken ze waar mogelijk in de productieketen: vanaf de grondstofwinning tot aan de uiteindelijke consumptie.

  • Elektrificatie wagenpark
    Creëer inzicht in de mate waarin het wagenpark van een organisatie is geëlektrificeerd.

  • Zuinigheid wagenpark
    Check hoe zuinig het wagenpark van een organisatie is op basis van het gemiddelde energielabel van alle bedrijfswagens.

  • SDE subsidie
    Maak inzichtelijk of organisaties een SDE subsidie toegekend hebben gekregen. SDE subsidie staat voor Stimuleringsregeling Duurzame Energieproductie. Deze subsidie is bedoeld om bedrijven, instellingen en non-profit organisaties te stimuleren om haar eigen duurzame energie op te wekken.

  • MVO Piramide
    Krijg antwoord op de vragen:
    – Beschikt een bedrijf over een (duurzaamheid/MVO gerelateerd) ISO certificaat?
    – Is er een duurzaamheid (jaar)verslag aanwezig?
    – Doet een bedrijf aan sponsoring?
    – Wordt er op de website iets genoemd over MVO, duurzaamheid, etc?

    Deze informatie is inzichtelijk gemaakt door alle websites te filteren op keywords als ‘MVO’, ‘ISO’, ‘duurzaam ondernemen’ en ‘sponsoring’.

  • Energielabel bedrijfspand
    Kom erachter welke bedrijfspanden moeten verduurzamen. Er zijn 296.853 bedrijven in Nederland die in een zakelijk pand gevestigd zijn waarvan het energielabel bekend is. Hiervan hebben 49.902 panden een label van D of lager.

Schat de jaaromzet van organisaties preciezer in met onze verbeterde voorspellingen.

Company.info gebruikt slimme technieken, zoals predictive modeling, om voorspellingen te doen. Onlangs hebben we ons ‘omzet voorspelmodel’ verbeterd waardoor wij nu beter in staat zijn om de jaaromzet van organisaties te voorspellen. Er zijn verschillende parameters toegevoegd aan het voorspelmodel die de betrouwbaarheid hebben verbeterd. Het verbeterde voorspelmodel is gevalideerd door de uitkomst (van bv’s) te vergelijken met de omzet die genoemd wordt in jaarverslagen. Dit bleek in 85% van de gevallen overeen te komen.

Dit model is vooral interessant wanneer je op zoek bent naar omzetcijfers van kleinere organisaties die niet verplicht zijn hun jaarrekeningen te deponeren.

Achterhaal eenvoudig welk (marketing)systeem een organisatie gebruikt.

Met behulp van de techniek ‘webcrawling’ weten wij sinds kort welke (marketing) systemen bedrijven gebruiken. Dit zegt iets over hoe innovatief bedrijven zijn.

  • Van ruim 40.000 bedrijven weten we welke analysetool ze gebruiken om activiteiten naar, op en van hun website te meten en inzichtelijk te maken.

  • Van 451.000 bedrijven hebben we inzichtelijk welk Content Management Systeem (CMS) ze gebruiken. Denk aan WordPress, Joomla, WooCommerce en Divi.

  • Tot slot kunnen we van 10.000 bedrijven aangegeven welk marketing automation systeem ze gebruiken, zoals Hubspot (7.954) of act-on (145).

Meer contactpersonen in kaart.

We hebben 480.000 nieuwe contactpersonen van Nederlandse organisaties toegevoegd aan onze database door nieuwe bronnen toe te voegen. Waar je voorheen alleen bestuurders en functionarissen van een organisatie kon vinden of opvragen, kun je nu op basis van functie gericht zoeken naar de juiste contactpersoon. Denk aan ICT-managers, marketing managers, inkoop managers, etc.

Selecteer nu nog gerichter B2B-audiences voor LinkedIn.

Door nieuwe, innovatieve technieken toe te passen weten wij precies welke 400.000 organisaties actief zijn op LinkedIn en dus via een LinkedIn campagne te benaderen zijn. Dit betekent dat je nu nog specifiekere B2B audiences kunt targeten op Linkedin.

Zelf aan de slag met de marketingdata van Company.info.

De verbeterde marketingdata is op verschillende manieren beschikbaar:

  • Met de online marktanalysetool Marktview beschik je 24/7 over alle data-elementen.

  • Ontvang een losse datalevering met alle gewenste informatie.

  • Haal alle relevante bedrijfsinformatie op in je eigen systeem met een API.

Al deze verbeteringen zijn automatisch doorgevoerd voor huidige Marktview klanten. Wil je meer weten over de verbeteringen? Neem dan contact op met je accountmanager of benader ons via service@company.info of telefonisch via +31 (0)20 2400.

Optimaliseer je marktbewerking.

Benieuwd hoe wij jouw marketingactiviteiten kunnen ondersteunen?

Volgend artikel

Sales, Artikel

Een soepel salesproces begint met een schoon CRM-systeem

De bedrijfsinformatie van klanten en prospects in je CRM-systeem helpen jou bij het spotten van verkoopkansen. Als deze gegevens up-to-date zijn tenminste. Want klant- en prospectdata wijzigt sneller dan je denkt en dat betekent vervuiling in je CRM-systeem. Je voorkomt het met een automatisch data opschoningsproces. In dit blog lees je hoe dat werkt.