Nieuws

Verbeter je datakwaliteit met ons vernieuwde matchingsalgoritme

Publicatie: 11 maart 2022
Leestijd: 3 minuten

Bij Company.info werken we continu aan het vernieuwen en optimaliseren van onze data en tools. Zo hebben we ons matchingsalgoritme de afgelopen periode verbeterd. Voorheen was het matchen op niet 100% unieke datakenmerken, zoals bedrijfsnaam en adres niet altijd mogelijk. Nu wel! Daardoor wordt het verbeteren van je datakwaliteit en het succesvol bewerken van je markt nu een stuk makkelijker.

Matchen met onvolledige data.

Hoe werkt dat algoritme nu dan? Stel, je wilt een onvolledige database matchen met die van ons om zo bedrijven te identificeren en/of te verrijken. Dan kunnen we nu o.a. koppelen op niet-unieke kenmerken als adres, woonplaats, telefoonnummer en bedrijfsnaam. Dat levert een hoger matchingspercentage op: gemiddeld wordt er 15% meer gematcht dan voorheen.

Voorbeeld matchen op bedrijfsnaam: Je levert een bestand aan met alleen bedrijfsnamen. Op basis van het nieuwe algoritme wordt onderzocht hoe vaak een bedrijfsnaam naam verder in Nederland voorkomt. Wanneer dit maar één keer het geval is, wordt dit bedrijf gematcht. Daarnaast kijkt het algoritme ook naar historische data. Zo kunnen verhuisde bedrijven ook worden teruggevonden.

Verbeter je datakwaliteit en optimaliseer analyses.

Het algoritme kan op twee manieren worden ingezet. Op basis van het doel van de matching geef je zelf aan welke optie de voorkeur heeft.

  • Klantanalyses maken: zoveel mogelijk bedrijven matchen 
    Hierbij kan het voorkomen dat er in enkele gevallen een onjuiste match gemaakt wordt.  Er wordt bijvoorbeeld een vergelijkbaar bedrijf gekoppeld of een ander bedrijf uit hetzelfde concern. Door het hoge matchingspercentage werkt deze optie goed voor het maken van (klant)analyses.
  • Datakwaliteit verbeteren: onjuiste matches minimaliseren
    Voor het verrijken van CRM-systemen met aanvullende klantgegevens is het nieuwe matchingsalgoritme uitermate geschikt. Hierbij wordt het risico op onjuiste matches geminimaliseerd.

Dankzij het verbeterde matchingsalgoritme verbeter je de datakwaliteit in je CRM-systeem dus enorm. Belangrijk, want een goede datakwaliteit is hét fundament van datagedreven werken. Dat zorgt voor betere rapportages, minder irritatie bij collega’s met klantcontact en uiteindelijk tot meer klanttevredenheid.

Meer weten over het vernieuwde matchingsalgoritme?

Het vernieuwde matchingsalgoritme wordt automatisch doorgevoerd voor huidige klanten. Wil je meer weten over de verbetering? Neem dan contact op met je accountmanager of benader ons via service@company.info of telefonisch via +31 (0)20 2400.

 

Optimaliseer je datakwaliteit en marktbewerking.

Benieuwd hoe wij jouw marketing activiteiten kunnen ondersteunen?

Volgend artikel

Data Analytics, Business Intelligence

5 nieuwe trends in B2B data analytics

Het is bijna niet te bevatten hoeveel veranderingen er de laatste jaren zijn geweest binnen het landschap van Business Intelligence en data analytics. En toch delen we graag nog wat nieuwe trends met je.