Marktaandeel vergroten dankzij marktinzicht.

Erachter komen waar voor jou de grootste commerciële kansen liggen? Vergroot het marktinzicht voor jouw organisatie. Ontdek wie jouw potentiële klanten zijn en waar zij zich bevinden. Kom erachter wat het profiel is van je huidige klanten ten opzichte van je totale doelgroep. En zie in welke branches en regio’s je over- of ondervertegenwoordigd bent. Met marktinzicht ontdek je hoe je je marktaandeel kunt vergroten. Door nieuwe kansen in bestaande markten te spotten, maar ook door nieuwe markten aan te boren.

Marktaandeel vergroten met de bedrijfsdata van Company.info

Company.info beschikt over de meest uitgebreide bedrijvendatabase van Nederland. Hierin vind je bedrijfsprofielen die zijn voorzien van maar liefst 500 kenmerken. Denk aan:

  • Branche

  • Aantal medewerkers

  • Groeiende bedrijven

  • Wagenpark informatie

  • Vastgoed van de organisatie

  • Concernrelaties

  • Bedrijfsgedragstypes

Op basis van die kenmerken maak je makkelijk marktsegmenten. Aan de hand van die marktsegmenten zie je snel in welke segmenten jouw bedrijf goed presteert en waar nieuwe kansen liggen. Door die kansen te benutten, kun jij je marktaandeel vergroten. Zo pak je dat aan:

Meer B2B-salessucces?

Ontdek hoe je binnen 5 stappen meer B2B-salessucces bereikt. Download het whitepaper ‘Effectieve sales dankzij datadriven selling’.

1. Bepaal je marktpenetratie

Kies ervoor om te groeien door meer producten te verkopen aan bedrijven in markten die je al bedient. Analyseer je markt, ontdek in welke segmenten groeikansen liggen bepaal je marktpenetratie.

2. Vind nieuwe leads met kenmerken van je beste klanten

Presteer je in een bepaald marktsegment heel goed? Vind dan nieuwe leads in deze markt op basis van de kenmerken van bedrijven in dit segment. Analyseer je beste klanten, onderscheid hun overeenkomende kenmerken en target op look-a-likes. Grote kans dat zij ook interesse hebben in je product. Company.info helpt je om in kaart te brengen welke organisaties de beste match hebben met je belangrijkste klanten en bij wie de grootste conversiekans ligt.

3. Analyseer cross- en upsell mogelijkheden bij bestaande klanten

Door de concernstructuur van bestaande klanten te analyseren, kom je erachter of zij nevenvestigingen of dochterondernemingen hebben. Zo ja, dan is de kans dat zij interesse hebben in jouw producten of diensten groot. Met marktinzicht ontdek je waar cross- en upsell mogelijkheden liggen bij je huidige klanten. Benut je die, dan groei je door je marktaandeel te vergroten bij je huidige klanten.

Vergroot je saleskans met Marktview.

Weet je in welke marktsegmenten en bij welke bedrijven kansen liggen, dan ben je in staat om veel gerichter potentiële klanten te benaderen. Zo vergroot je je marktaandeel en stijgt je conversiekans. De tool Marktview van Company.info helpt je hierbij. Kom erachter hoe onze data voor jou kan werken!

Aan de slag.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Vul onderstaand formulier in en een consultant neemt binnen 1 werkdag contact met je op.

Wij gebruiken jouw gegevens om contact met je op te nemen. Lees hierover meer in ons privacy statement.