Compliance

Nieuwe KYC App voor Microsoft Dynamics vergemakkelijkt risicomanagement

Publicatie: 1 September 2020
Leestijd: 2 minuten

Iedere financiële- en zakelijke dienstverlener weet dat uitgebreid klantonderzoek vereist is om de strenge KYC-/CDD-regelgeving na te leven. CRM Partners heeft dit proces gemakkelijk gemaakt binnen Microsoft Dynamics CRM met de nieuwe KYC App. Dankzij intelligente data-koppelingen met Company.info ondersteunt deze app klantacceptatie en -monitoring. In deze bijdrage meer informatie over de werking van deze app.

Procesflow voor geautomatiseerd klantonderzoek in Microsoft Dynamics

Arjan Splinter, CRM Partners: ‘De nieuwe KYC App doorloopt de complete audit trail in een paar eenvoudige en geautomatiseerde stappen. De koppeling met Company.info zorgt ervoor dat alle relevante bedrijfsinformatie automatisch wordt toegevoegd aan de klantkaart in Microsoft Dynamics.”

Naast kenmerken als het KvK-nummer en de juiste bedrijfsnaam is ook direct de gehele concernstructuur inzichtelijk. Dit is nodig om de UBO, de uiteindelijk belanghebbende van de organisatie, te achterhalen. Dankzij koppelingen met internationale bronnen wordt direct gecheckt of de UBO bekend is op PEP- en sanctielijsten. Ook wordt gecheckt of de UBO negatief in het nieuws is verschenen. Om het klantbeeld compleet te maken volgt nog een check op juridische uitspraken en faillissementen. Dit geautomatiseerde cliëntenonderzoek geeft elk bedrijf zijn/haar UBO een risicoclassificatie mee, die uiteenloopt van laag, medium, hoog tot onacceptabel hoog. Op basis hiervan stel je de klantmonitoring in. De KYC App zorgt er vervolgens automatisch voor dat op basis van de ingestelde eisen klantmonitoring plaatsvindt.

"Dankzij de nieuwe KYC App voor Microsoft Dynamics ben je in staat betrouwbaar en snel de richtlijnen uit de WWFT/WFT na te leven. Veel handmatig werk wordt voorkomen en het klantdossier is helemaal compleet in de centrale Microsoft klantomgeving.”

Arjan Splinter
Account manager CRM Partners

Volgend artikel

Sales

Vind verkoopkansen bij bestaande klanten of prospects met data intelligence

Hoe vind je binnen no time verkoopkansen bij bestaande klanten of prospects? Dean en Céderick vertellen hoe je data voor je laat werken.