Compliance, Nieuws

NIEUW: Continue monitoring van personen

Leestijd: 3 minuten

Wil jij je Know Your Customer-proces verder optimaliseren? Automatiseer het monitoringproces van cliënten dan met onze nieuwste monitoringservice. Hiermee worden cliënten die jij hebt geselecteerd iedere 24 uur gecontroleerd op PEP, sancties en adverse media. Is dat het geval, dan word je hier direct van op de hoogte gesteld. Zo weet jij realtime wanneer het risicoprofiel van je cliënt verandert. Dat biedt jou veel voordelen:

  • Bespaar tijd bij klantmonitoring.

  • Vergemakkelijk het naleven van de Wwft.

  • Voorkom zakendoen met frauduleuze of risicovolle ondernemingen.

Automatische controle op PEP, sancties en adverse media.

Iedere 24 uur worden geselecteerde cliënten gecheckt op 3 onderdelen: PEP, sancties en adverse media. Per onderdeel kom je achter de volgende informatie:

  • Het voorkomen op een PEP-lijst
    Weet wanneer een persoon beschouwd wordt als een Politically Exposed Person (PEP) en voorkomt op de lijst met prominent politieke figuren.

  • Sancties
    Kom erachter of er sancties rusten op een individu, uitgevaardigd door o.a. de Europese Unie of de UN. Huidige sancties zijn realtime en precies na te gaan.

  • Adverse Media
    Ontvang direct en melding als een persoon negatief in het nieuws is. Of wanneer een rechtspersoon betrokken is in een juridisch geschil.

Zo werkt het.

Die automatische controle stel je in door een bedrijf of persoon waarvan je direct wilt weten wanneer het risicoprofiel wijzigt aan te melden voor de monitoringservice. Hoe vaak je een update ontvangt over een verandering in het risicoprofiel stel je zelf in: dagelijks, wekelijks of maandelijks. Je ontvangt dan een compleet rapport dat je kunt opslaan in je auditrail.

Meer weten?

Wil je meer weten over het automatisch monitoren van cliënten? Neem dan contact op met je contactpersoon of vraag meer informatie aan via het contactformulier.

Vraag meer informatie aan

Volgend artikel

Artikel, Marketing

In 3 stappen van marktafbakening naar marktsegmentatie en kansrijke doelgroepen

Als marketeer ben je altijd op zoek naar kansen. Maar je kunt pas gericht kansrijke doelgroepen targeten als je weet waar je marktpotentieel ligt. Daar kom je achter met marktafbakening en marktsegmentatie. In deze blog lees je hoe je dat in 3 stappen aanpakt.