Klantverhaal, Sales

Binnen no time vinden wij de meest kansrijke leads!

Leestijd: 5 minuten

Acquisitiegesprekken voeren die vervolgens op niets uitlopen, zijn zonde van je tijd. Jammer genoeg kom je daar wel pas aan het einde van het gesprek achter. Als je niet datadriven werkt tenminste. Capatalize2day, Corporate Finance boutique, vindt bedrijven met een actuele of latente financieringsbehoefte vóór het salesgesprek met de bedrijfsinformatie van Company.info. “We zoeken heel gericht naar bedrijven met een bepaald profiel. En we achterhalen bedrijfsinformatie, zoals de UBO, de financiële prestaties en we vragen uittreksels uit het Handelsregister op via de online portal. Dankzij die informatie kunnen wij een salesgesprek heel gericht benaderen”, vertelt Toine Diters, oprichter van Capitalize2day. Wij spraken hem over hoe zijn team nu effectief en efficiënt nieuwe klanten vinden dankzij de data van Company.info.

De uitdaging.

Capitalize2day is een Corporate Finance boutique dat bedrijven helpt met het financieren van groei. Hun visie is dat financieren niet alleen een stuk sneller en makkelijker kan, maar ook veel persoonlijker. Capitalize2day voorziet MKB-ondernemers en vastgoedbelleggers van een passende financiering. Denk hierbij onder andere werkkapitaal, overnamefinanciering, factoring, leasing en het financieren van een vastgoedobject. Maar ook voor bedrijfsovernames is Capitalize2day een vertrouwd adres. Volgens Capitalize2day voelen ondernemers zich vaak niet begrepen door hun huidige financier. De bedrijfsinformatie van Company.info maakt het voor hen mogelijk om klantgesprekken goed voor te bereiden en direct waarde toe te voegen aan de onderneming van hun klant.

Robert-Jan van Kempen (CEO) en Toine Diters (CCO) startten hun bedrijf in 2017, toen het voor de wat grotere MKB’ers steeds moeilijker werd om bancair te financieren. De twee hebben een heldere visie als het gaat om business development. Ze willen niet eindeloos veel acquisitiegesprekken voeren die op niets uitlopen, met partijen buiten hun doelgroep. Graag komen zij aan tafel bij bedrijven met een actuele of latente financieringsbehoefte. Capitalize2Day zocht daarom een oplossing voor het snel vinden van kansrijke leads.

“Het online portal van Company.info biedt ons diverse nieuwe mogelijkheden voor leadgeneratie. Via hun database zoeken we heel gericht naar bedrijven met een bepaald profiel op basis van onder meer omzet, verhouding eigen vermogen/vreemd vermogen en eigendomsstructuur. We gebruiken het online portal ook voor het opvragen van uittreksels uit het Handelsregister, het achterhalen van de (vermoedelijke) UBO en het controleren van de financiële prestaties. Met deze combinatie van relevante data maken we een goede inschatting welke bedrijven voor ons het meest kansrijk zijn om te benaderen. De toegang tot actuele bedrijfsinformatie zorgt ervoor dat wij altijd beschikken over de nodige kennis voor een zeer gerichte benadering tijdens het salesgesprek.”

Toine Diters
Oprichter en mede-eigenaar

Capitalize2day gebruikt de Company.info database zowel proactief als reactief. Op het moment dat een prospect hen benadert verzamelen ze eerst allerlei relevante informatie uit het online portal over dat specifieke bedrijf voordat ze het kennismakingsgesprek voeren. Toine Diters vertelt: “Het komt ook geregeld voor dat we op basis van de achterhaalde voorkennis besluiten geen zaken te doen. Als we bijvoorbeeld gelijk al zien dat wij niet de meest geschikte partij zijn voor die prospect. Zo besteden we alleen nog maar tijd aan voor ons relevante leads.”

Capitalize2day gebruikt de bedrijfsinformatie van Company.info veel in combinatie met LinkedIn. Zo vinden ze in de Company.info database bijvoorbeeld informatie over de UBO en directie, waarna ze op LinkedIn opzoeken wie de financieel directeur van dat bedrijf is. Die twee instrumenten vullen elkaar perfect aan.

De samenwerking.

Company.info heeft Capitalize2day vanaf het begin af aan ondersteund om het maximale uit hun abonnement te halen. Toine Diters vertelt: “Wij weten nu exact welke combinatie van financiële data we moeten gebruiken om in te schatten of een bedrijf een interessante klant kan zijn. Company.info heeft ons laten zien hoe we de selecties moeten instellen voor het vinden van de meest ideale klanten.”

Het resultaat.

Dankzij Company.info weten nu alle 8 teamleden van Capitalize2day op een zeer efficiënte en effectieve wijze nieuwe klanten te vinden. Daarbij kunnen ze ook nog eens heel kieskeurig zijn. Toine Diters vertelt dat hij regelmatig bedrijven opzoekt die gevestigd zijn langs de routes die hij vaak rijdt. “Ik heb namelijk liever klanten in de buurt van onze kantoren in Laren en Hilversum dan in Den Helder of Maastricht. Tenzij die bedrijven uit Den Helder of Maastricht weer zó goed bij ons passen dat we die afstand de moeite waard vinden. Precies dát gedetailleerde inzicht biedt Company.info ons. Wij weten hoe onze ideale klant eruitziet, Company.info helpt ons om ‘m te vinden.”

Jouw leadgeneratie optimaliseren met slimme tools.

Benieuwd hoe wij jouw leadgeneratie kunnen verbeteren?

Volgend artikel

Artikel, Sales

Maak je prospecting effectiever, gebruik data

Met datagedreven prospecting leer je de behoeftes van je prospects kennen, speel je daar op het juiste moment op in en wordt de kans van slagen groter. Hoe dat werkt, lees je in dit blog.