Marketing, Nieuws

NIEUW: Bereik jouw ideal customer profile op fd.nl

Publicatie: 21 September 2023
Leestijd: 3 minuten

Gerichte B2B-targeting is altijd een flinke uitdaging geweest binnen online marketing. En door het wegvallen van de third party cookies wordt het B2B-marketeers niet makkelijker gemaakt. Hoe zorg je er dan toch voor dat jouw online advertenties alleen zichtbaar zijn voor bedrijven en personen binnen jouw doelgroep? Met de B2B Audiences van Company.info. Daarmee bereik je eenvoudig de meest waardevolle doelgroepen voor jouw producten of diensten.

Een nieuwe vorm van cookievrije audience targeting.

Met B2B-Audiences target je precies díe bedrijven die binnen je doelgroep vallen. Denk bijvoorbeeld aan innovatieve bedrijven, bedrijven met openstaande vacatures of startups. De B2B-Audiences waren al beschikbaar voor display advertising en social media advertising, maar sinds kort kan je ze ook inzetten op de online platformen van FD Mediagroep, waaronder fd.nl.

Met het gebruik van B2B audiences ben je in staat om jouw boodschap te tonen aan precies die FD lezers die werken bij bedrijven die midden in jouw doelgroep vallen, zonder gebruik te maken van third party cookies.

“Door de samenwerking met Company.info bereiken onze adverteerders nog beter de juiste doelgroep. Display advertenties worden op fd.nl aan precies het juiste publiek getoond en campagnes worden automatisch geoptimaliseerd waardoor het maximale uit budgetten wordt gehaald.”

Jacomien van Doorn
Head of Digital Sales & Development FD Mediagroep

Target eenvoudig jouw precieze doelgroep.

Dat werkt zo: door de koppeling met de gedetailleerde bedrijfsdata van Company.info kan een adverteerder bij FD Mediagroep nu een specifiek type bedrijf selecteren. Denk bijvoorbeeld aan Tech bedrijven, bedrijven die duurzaamheid belangrijk vinden of bedrijven met een bepaalde bedrijfsgrootte, zoals ZZP’ers. Daarnaast biedt FD Mediagroep de mogelijkheid te targeten op leesgedrag en context. Zo kun je heel gericht je target audience selecteren en voorzien van een relevante advertentie.

“Wij zien dat onze klanten door deze samenwerking heel gericht hun doelgroep kunnen benaderen op fd.nl. Door leesgedrag te combineren met het bedrijfsprofiel wordt het mogelijk om jouw ideal customer profile te bereiken.”

Gerrit Post
Senior Propositiemarketeer Company.info

Resultaat: een hogere doorklikratio (CTR) en betere campagneresultaten.

Doordat je met B2B Audiences van Company.info alleen bedrijven bereikt die binnen jouw doelgroep vallen, verhoog je je doorklikratio (CTR) en daardoor genereer je betere resultaten op je campagnes.

Wil je meer weten over de B2B-Audiences van Company.info en de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op voor meer informatie.

Meer informatie

Volgend artikel

Sales, Artikel

Duurzaam ondernemen biedt kansen in B2B-sales

Grote bedrijven zijn vanaf 2024 verplicht om verslag uit te brengen over het duurzaamheidsbeleid. Gevolg hiervan is dat steeds meer bedrijven van hun zakelijke relaties eisen dat die aan bepaalde duurzaamheidsvoorwaarden voldoen. Dit is allesbehalve iets om bang voor te zijn. Het is juist een kans! Als je voorinformatie over duurzaamheid vooraan in het salesproces gebruikt. Hoe je dat doet, lees je in dit blog.