Partner in the spotlight

Automatisch de juiste bedrijfsdata in HubSpot

Publicatie: 21 March 2023
Leestijd: 6 minuten

Direct alle relevante bedrijfsinformatie van een lead verzamelen, zonder dat het je een seconde tijd kost. Dat is waar onze HubSpot data-integratie voor zorgt. Die waardevolle koppeling kwam tot stand in samenwerking met fullservice HubSpot Diamond Partner Bright Digital. Als Sales Director bij Bright Digital ziet Henry van Olst zowel de bedrijfs- als klantkant. “Ik weet hoe belangrijk het is om goede data in je CRM te hebben, zodat je zowel je outbound- als inbound marketing op orde hebt. Daar zorgen de data van Company.info voor.”

Samenwerken door een idee van gezamenlijke klant Boon Edam.

Bright Digital is een full-service HubSpot Powerhouse met ruim 40 professionals. Ze helpen klanten om het optimale uit het HubSpot-platform te halen. Dat doen ze onder andere voor het bedrijf Boon Edam. Dankzij hen ontstond de samenwerking tussen Bright Digital en Company.info. Henk Goede, marketingmanager bij Boon Edam, vertelt hoe dat ging. “Ik was heel blij met HubSpot, maar ik zag verbeterpunten voor het lead nurture proces. Zo hadden we een mailflow waarin we interessante blogs en kennisdocumenten deelden. Bij elke nieuwe download vroeg ik andere informatie, zoals het aantal werknemers en KvK-nummer.”

Deze aanpak bleek niet optimaal. “Het duurde soms wel drie maanden voor ik alle interessante informatie van een potentiële lead had verzameld. En nadat een sales qualified lead eindelijk binnen was, moest ik handmatig informatie toevoegen aan HubSpot. Een tijdrovende klus, want ik moest alles opzoeken via Google. Dat moet beter kunnen, dacht ik toen”, legt hij uit.

“Ik hou van efficiënt werken en daar helpt deze data-integratie bij. Het scheelt me een hoop opzoekwerk én we leggen veel sneller contact met potentiële klanten.”

Henk Goede
Marketingmanager bij Boon Edam

Bright Digital de ontwikkeling, Company.info de data.

Daarop bracht Henk Company.info en Bright Digital met elkaar in contact. Zijn idee: de data van Company.info koppelen aan HubSpot. Bright Digital ontwikkelde de data-integratie en Company.info verzorgde de data. Henk: “Dat heeft geleid tot een perfect werkende datakoppeling.”

Wil je meer weten over Henks ervaringen met de HubSpot data-integratie? Lees dan de hele case van Boon Edam.

Driehoek van technologie, data en mensen.

Ook Henry is enthousiast over de HubSpot-koppeling.

“Wij zeggen altijd: een CRM systeem is zo goed als de gebruiker die ermee werkt. Het is een driehoek van technologie, data en mensen die in balans moet zijn. We merken dat al bij de onboarding van nieuwe gebruikers op het HubSpot platform: dat proces verloopt alleen soepel als de datakwaliteit hoog is de gebruiker daar weinig moeite voor hoeft te doen. Daar zorgt deze integratie voor.”

Henry van Olst
Sales Director Bright

Met de HubSpot-koppeling verrijk je namelijk automatisch een klantprofiel met alle bedrijfsgegevens die je wilt, zoals:

  • Contactgegevens
  • Bedrijfsgrootte
  • Branche-omschrijving (SBI-code)
  • Managementinformatie
  • Financiële kerncijfers

Grote voordelen voor marketing en sales.

Deze bedrijfsgegevens zijn heel waardevol voor gebruikers, vertelt Henry. “Dankzij de geautomatiseerde bedrijfsdata in HubSpot hoeven gebruikers geen foutgevoelig handmatig werk meer te doen. Daardoor hebben ze direct de juiste data, maken minder fouten en gaan sneller door hun taken.

Daarnaast werken salesafdelingen hierdoor een stuk efficiënter, weet Henry ook uit eigen ervaring. “Niets is zo vervelend als potentiële klanten bellen met verkeerde informatie. Dat gebeurt niet meer. Verder kun je bedrijven die buiten je doelgroep vallen van tevoren uitsluiten, bijvoorbeeld door inzichten over de grootte en branche. Dankzij de data-integratie steekt sales dus alleen nog tijd in gekwalificeerde leads.”

Nog makkelijker data integreren met de Operations Hub.

HubSpot zelf heeft ook niet stilgezeten met de ontwikkeling van de Operations Hub, een nieuwe module gericht op datakwaliteit en -integratie. Hiermee zet HubSpot stevig in om gebruikers van actuele data te voorzien. “De combinatie van de Operations Hub en onze datakoppeling biedt oneindig veel mogelijkheden. Hierdoor kunnen we nu nog meer gevraagde usecases van gebruikers mogelijk maken. En daarnaast willen we de dataset verder uitbreiden met nog meer kenmerken, zoals buitenlandse bedrijfsinformatie.”

Samen aan de slag met groeimogelijkheden.

Die plannen voert Bright Digital maar al te graag uit met Company.info. “Door de combinatie van verschillende bronnen is jullie datahoeveelheid en -kwaliteit erg sterk. En de samenwerking is ook nog eens heel prettig. We schakelen altijd snel en zijn toegankelijk voor elkaar. We kijken constant hoe we de dataverrijking in HubSpot kunnen doorontwikkelen om hem nog beter te maken voor klanten”, zegt Henry enthousiast.

 

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Of wil je een persoonlijke demo? Lees hier alles over de HubSpot-koppeling.

Meer over de HubSpot-koppeling

Ook partner worden van Company.info?

Als partner van Company.info verbeter je de kwaliteit van de bedrijfsinformatie en het gebruiksgemak in je softwareproduct. Jouw klanten profiteren daardoor van actuele data direct in hun eigen systeem. Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Bekijk onze partner pagina voor meer informatie of neem contact met ons op. We vertellen je graag meer!

Bekijk hier het overzicht van alle bestaande data-integraties van Company.info.

Volgend artikel

Artikel, Compliance

Low-risk KYC-processen automatiseren, zo begin je

Low-risk KYC-processen mogen meer worden overgelaten aan technologieën als machine learning en artificial intelligence. Aan de slag met automatiseren dus! Maar waar begin je als je wilt automatiseren? En hoe bepaal je welke vorm van automatisering het beste bij jouw organisatie past? Frenk Gerritsen, Thought leader Compliance, vertelt in dit blog welke 3 hoofdpijlers bepalend zijn.