Nadat het leasebedrijf Athlon tien jaar geleden door Rabobank Group van de beurs is gehaald, wordt het binnenkort onderdeel van Daimler. “Dit nieuwe moederbedrijf past goed bij onze nieuwe strategie waarin we ons richten op mobiliteit in de breedste zin van het woord,” vertelt Marco van Dorssen, Sales Director bij Athlon.
Van autoleverancier naar regisseur van mobiliteit
De standaard in de autolease branche is het beheren van een wagenpark voor de klant, maar bij Athlon pakken ze dat anders aan. “Het doel is niet om zoveel mogelijk auto’s te verleasen, maar te voorzien in de totale mobiliteitswens van de klant. Car sharing en de inzet van mobiliteitsbudgetten zijn daar goede voorbeelden van,” aldus Van Dorssen. Hoe specifieke bedrijfsinformatie daarbij helpt? “Onlangs heeft een klant van ons, een bouwbedrijf, een samenwerking gesloten met een ander bedrijf. Dankzij Company.info zijn wij als eerste daarvan op de hoogte en kunnen wij daar direct op inspelen. En op het moment dat we in gesprek gaan, zijn we goed voorbereid en kunnen wij exact ingaan op hun behoeften. Company.info levert ons zo veel business op,” vertelt Van Dorssen enthousiast.
“Data is key; het vertelt ons hoe we kunnen optimaliseren. Op basis van bedrijfsinformatie maken we weloverwogen beslissingen en doen we succesvol zaken. Ook blijft het belangrijk om individuele bedrijven hun verhaal te laten doen.”
Duurzame partnerships
De inzichten uit bedrijfsinformatie zijn dus cruciaal wanneer je effectief zaken wilt doen. Branchespecifieke informatie draagt hier ook aan bij, doordat het context geeft.
Van Dorssen en zijn collega’s van de Risk afdeling maken dankbaar gebruik van de trends, ontwikkelingen en economische situatie in een bepaalde branche. “We doen zaken met allerlei organisaties. Ook bedrijven in branches die het af en toe zwaar te verduren hebben. Maar wij geven de voorkeur aan duurzame relaties en gaan op zo’n moment met de klant om tafel zitten. Dan hoor je wat er speelt bij het bedrijf en in welke (financiële) situatie zij verkeren. Zo beheren we bedrijfsrisico’s en bouwen we aan onze klantrelaties.”
Datagedreven beslissingen
“Data is key; het vertelt ons hoe we kunnen optimaliseren. Op basis van bedrijfsinformatie maken we weloverwogen beslissingen en doen we succesvol zaken. Ook blijft het belangrijk om individuele bedrijven hun verhaal te laten doen,” sluit Van Dorssen af.