Whitepaper, Data Analytics, Business Intelligence

Wegwijzer: Externe B2B-data

Publicatie: 26 April 2022
Leestijd: 2 minuten

Ieder bedrijf wil met business intelligence (BI) en slimme data-analyses nieuwe inzichten ontdekken om bijvoorbeeld omzet te verhogen, bedrijfsactiviteiten te stroomlijnen of risico’s te verminderen. Om dat optimaal te kunnen doen, moet je niet alleen uit gaan van inzichten uit interne data. De inzichten uit externe bronnen zijn namelijk net zo belangrijk. Wanneer je die twee met elkaar combineert is de kans op innovatie een stuk groter. Maar welke externe databronnen zijn er beschikbaar? En welke mogelijkheden bieden die bronnen precies?

Databronnen combineren om groeimogelijkheden te identificeren.

In de wegwijzer ‘Externe B2B-data’ inspireren we je over:

  • De voor- en nadelen van alle beschikbare externe B2B-data

  • Nieuwe, interessante datatoepassingen

  • Zaken waar je op moet letten als je externe datasets aanschaft

Aan de hand van voorbeelden en use cases helpen we je op weg om te beslissen welke externe datasets jij kunt toevoegen aan je interne datasets voor je data-analyses.

Download de wegwijzer ‘Externe B2B-data' .

Benieuwd welke datasets jouw organisatie straks een concurrentievoordeel geven? Download de wegwijzer ‘Externe B2B-data’.

Volgend artikel

Marketing, Artikel, Sales

Vergroot je sales pipeline met datadriven social selling

B2B-kopers gaan online of op social media kanalen op zoek naar informatie. Hoog tijd om je focus nog meer te verschuiven naar online dus (als je dat nog niet had gedaan). Je moet aan de slag met social selling. Hoe social selling werkt en hoe je dit het beste kunt inzetten, vertelt Dean Falix, Manager New Business Sales, je in dit blog.