Company.info werkt continu aan het vernieuwen en optimaliseren van haar data en tools. De afgelopen periode hebben wij de kwaliteit van onze marketingdata verbeterd. Het uitgangspunt hierbij is om per data-element de hoogste vullingsgraad met de beste kwaliteit te realiseren. Hiermee is het voor klanten mogelijk succesvoller hun markt te bewerken.
Weet wat een bedrijf daadwerkelijk doet.
Al lange tijd blijkt dat de geregistreerde branche-indeling (SBI, ofwel Standaard Bedrijfsindeling) in het Handelsregister vaak niet voldoende vertelt over de daadwerkelijke hoofdactiviteit van een bedrijf. Company.info heeft dit verbeterd door naast de standaard SBI-code van het Handelsregister via bedrijfsomschrijvingen en webcrawling vast te stellen wat de werkelijke activiteit is van een bedrijf. Vanuit deze informatie bepaalt Company.info de ‘Hoofd-SBI’ wat de bedrijfsactiviteit het beste typeert. De optimalisatie zit vooral bij bedrijven die de SBI-code ‘financiële holding’ hebben. Zo is Heineken nu niet meer als ‘financiële holding’ gekenmerkt, maar als ‘vervaardiger van bierproducten’. Deze optimalisatie heeft voor een aangepaste hoofdactiviteit gezorgd bij 77.000 bedrijven in onze marketingdata.
Meer contactpersonen in kaart.
Ook het aantal contactpersonen in onze database met Nederlandse organisaties is vergroot. Er zijn nu ruim 20.000 bedrijven méér met een contactpersoon. Bij verenigingen en stichtingen zijn de grootste verbeteringen terug te zien. Dit is het gevolg van het vervangen van de brondata in de database.
Vaststelling van het ‘aantal medewerkers’ aangescherpt.
Tot voor kort werd er gebruik gemaakt van de data van de Kamer van Koophandel, jaarverslagen en voor een zeer beperkt deel telefonisch onderzoek om het aantal medewerkers van een bedrijf in kaart te brengen. De inzichten van het onderzoek verouderden steeds verder, en de data van de Kamer van Koophandel blijkt onvoldoende geschikt om een betrouwbare inschatting van het aantal medewerkers weer te geven. Om die reden heeft Company.info databronnen toegevoegd om de vaststelling van het aantal medewerkers te optimaliseren. In de nieuwe situatie worden aanvullende inzichten, zoals het aantal auto’s op naam en handmatige checks, gebruikt om een betere inschatting te maken van het aantal medewerkers bij een bedrijf. Door deze aanpassing is het aantal werknemers bij 68.000 bedrijven herzien. Bijvoorbeeld het bedrijf Bacardi-Martini b.v. heeft volgens de Kamer van Koophandel 87 medewerkers. Met deze optimalisatie heeft dit concern in het totaal 6.832 medewerkers.
Ruim 200.000 meer websites gekoppeld aan een bedrijf.
Door nieuwe, innovatieve technieken toe te passen zijn wij nu beter in staat de website van bedrijven toe te voegen aan onze bedrijfsinformatie. Bij ruim 200.000 bedrijven zijn nu websites gekoppeld waar dit voorheen niet het geval was. Dit biedt nieuwe mogelijkheden om op basis van specifieke webcrawling een doelgroep vast te stellen.
Naast deze aanpassingen zijn er diverse andere optimalisatieslagen doorgevoerd om de kwaliteit van de data te verbeteren. Andere data-elementen waarvan de vullingsgraad en kwaliteit verbeterd zijn, zijn bijvoorbeeld:
- Financiële gegevens
- Actieve bedrijven / Opheffingen
Al deze verbeteringen zijn automatisch doorgevoerd voor huidige klanten. Wil je meer weten over de verbetering van de datakwaliteit? Neem dan contact op met je accountmanager of benader ons via service@company.info of telefonisch via +31 (0)20 2400.
Zelf aan de slag met de marketingdata van Company.info
De verbeterde marketingdata is op verschillende manieren beschikbaar:
Met de online analysetool Marktview beschik je 24/7 over alle data-elementen.
Ontvang een losse datalevering met alle gewenste informatie.
Haal alle relevante bedrijfsinformatie op in je eigen systeem met een API.
Optimaliseer je marktbewerking.
Benieuwd hoe wij jouw marketing activiteiten kunnen ondersteunen?