Artikel

Matthijs Tetteroo nieuwe Algemeen Directeur Company.info

Publicatie: 8 November 2016
Leestijd: 3 minuten

Bijna twee decennia na de oprichting van Company.info gaan we een volgende fase in. Data is the new oil en dat biedt nieuwe kansen. Bij deze ontwikkeling hoort een innovatieve, data-driven leider. “Matthijs Tetteroo, voorheen Head of Business Development Intelligence, loopt voorop als het gaat om datakwaliteit, context geven aan data en data-integratie. Wij zijn daarom blij dat hij ons opvolgt,” aldus Benedicte Lochtenberg, voormalig Algemeen Directeur Company.info, en Jeroen Wolfs, voormalig Algemeen Directeur Webservices.nl.

“Het is mijn ambitie om de gebruikers van Company.info met voorspellende inzichten proactief en tijdig te informeren over zakelijke kansen en bedrijfsrisico’s.”

Matthijs Tetteroo
Algemeen Directeur Company.info

Succesvol databedrijf

Voor zijn carrière bij de FD Mediagroep werkte Tetteroo bij de Boston Consulting Group. Dit maakt deze datastrateeg de aangewezen persoon om Company.info verder te ontwikkelen. Het doel is marktleider te blijven in data-oplossingen die de zakelijke professional succesvol zaken laat doen met informatie, inzichten en voorspellingen over bedrijven. Daarnaast staat het volledig integreren van Webservices.nl en Company.info hoog op de agenda.

Van data naar voorspellende inzichten

Onze missie is bedrijven voorspellende inzichten uit data te bieden. “Daarbij is het essentieel dat wij onze klanten helpen met panklare oplossingen op het gebied van datakwaliteit, data-integratie en data-insights,” aldus Tetteroo. Die inzichten moeten steeds meer een voorspellend karakter krijgen. “Zo willen wij bijvoorbeeld onze klanten potentiële leads aanreiken op basis van trends en signalen in jaarcijfers, nieuws, aantal medewerkers, bestuurders van een bedrijf en de gerelateerde sector.”

Strategische koers: ‘Verbreden, Voorspellen, Verpakken’

De ambitie van Tetteroo is om de gebruikers van Company.info met voorspellende inzichten proactief en tijdig te informeren over zakelijke kansen en bedrijfsrisico’s. Wij werken al vanuit Tetteroo’s strategische pijlers ‘Verbreden, Voorspellen, Verpakken’. Tetteroo: “Wij zijn nu bezig met het toevoegen van extra databronnen, het voorspellend maken van inzichten over bedrijven en met het introduceren van nieuwe diensten voor specifieke zakelijke behoeften. Company Index is daar een goed voorbeeld van. Dit is de indicator van financiële bedrijfsprestaties, die onlangs aan Company.info is toegevoegd.”

Volgend artikel

Klantverhaal, Artikel

Ajax over datagedreven kansen benutten

Ajax, de welbekende profvoetbalclub uit Amsterdam, is veel meer dan alleen een voetbalclub. Sipko Adriaansen, Head of Business Relations, vertelt over de manier waarop Ajax voetbalwedstrijden exploiteert en hoe hij en zijn collega’s daarbij gebruik maken van bedrijfsinformatie. “Hoe beter je je klant kent, hoe beter je daarop kunt inspelen, hoe succesvoller we buiten het […]