Marketing, Whitepaper

Whitepaper: je groothandel laten groeien met een digitale strategie

Leestijd: 3 minuten

Als groothandelaar is het nog nooit zo belangrijk geweest om te digitaliseren als nu. Daarom heeft Company.info samen met online marketing bureau Blauwe Monsters een whitepaper gecreëerd specifiek voor groothandels. De afgelopen jaren was er al een duidelijke beweging zichtbaar in de business-to-business markt. Zo vinden B2B-aankopen steeds vaker online plaats. Hoe speel je met een groothandel in op deze veranderingen?

Inhaalslag groothandels.

In deze tijd van digitalisering staat de rol van de groothandel binnen de keten onder druk. Importeurs kunnen de eindklant online makkelijker bereiken, waardoor de groothandel in de keten sneller/eerder wordt overgeslagen. Daarnaast spelen meer factoren een rol die ervoor zorgen dat innovatie en digitalisering voor groothandels een steeds belangrijkere rol gaat spelen:

  • Steeds meer groothandels gaan rechtstreeks naar de markt en slaan de retail geheel of gedeeltelijk over

  • B2B-kopers verwachten snelheid en digitale ervaring zoals ze gewend zijn uit B2C (snelle levering, eenvoudig prijs vergelijken, etc)

  • Verdere groei van de marktplaatsen (Bol, Amazon) zet groothandels onder druk

  • Er is een toenemende druk op digitalisering van het verkoopproces (o.a. online shop)

  • Het vinden van balans tussen fysieke winkels en online shop is vaak uitdagend (assortiment, prijs, levering, etc)

De digitale transformatie van groothandels.

In het whitepaper ‘Je groothandel laten groeien met een digitale strategie” worden de kernpunten van een digitale transformatie behandeld:

  • In kaart brengen van de (online) markt en groeipotentie

  • Customer journey mapping

  • De oriënterende zakelijke koper bereiken

  • Awareness creëren middels gerichte advertenties

  • Gedegen content strategie opstellen en uitvoeren

  • Dankzij e-mailmarketing terugkerende klanten creëren

  • Direct de eindklant bereiken met marketplaces

Whitepaper aanvragen

Volgend artikel

Artikel, Sales

In 4 stappen naar een compleet klantbeeld in je CRM

Met een integraal klantbeeld haal je veel meer uit je bestaande klanten. Hoe je dat voor elkaar krijgt en hoe je je klantdata verrijkt? Dat lees je in dit blog.