Partner in the spotlight

Imago Office: hét softwaresysteem voor de verzekeringswereld

Publicatie: 23 September 2024
Leestijd: 7 minuten

Werk je in de verzekeringswereld, dan heb je dagelijks al gauw met verschillende tools te maken. Niet als je met Imago Office van Bugs Business werkt. In dit softwaresysteem zijn al die tools geïntegreerd. Dat zorgt voor meer efficiency én gebruikersgemak. Ook de databronnen van Company.info zijn gekoppeld. Daarmee kan je razendsnel zakelijke klantdata invoeren. Pepijn Bakker, oprichter van Bugs Business: “Klanten die veel zakelijke, nieuwe klanten invoeren in Imago Office, doen dat nu sneller en foutloos dankzij de koppeling met Company.info.”

Landelijke hulplijn voor het inrichten van Level.

Hij begon als eenpitter en hielp verzekeraars en verzekeringskantoren bij het efficiënter inrichten van hun backoffice systeem Level. “Iedere klant hanteerde zijn eigen werkwijze en inrichting. Daar haalde ik de best practices uit en zo hielp ik klanten verder”, vertelt Pepijn.

Zo reed hij een aantal jaar het land door. “Maar dan kom je er toch achter dat je maar beperkte mogelijkheden hebt om aanpassingen te doen aan een applicatie die al lang bestaat.” Het idee voor het ontwikkelen van een schil aan de voorkant borrelde op en samen met een ontwikkelaar bracht Pepijn dat tot uitvoering. Niet veel later ontstond de eerste versie van Imago Office. “Een moderne laag, gekoppeld aan Level, waarmee je op een gebruiksvriendelijke en efficiënte manier in het backoffice systeem kunt werken.” Imago Office kan op ieder back office systeem worden aangesloten. Zo volgde ANVA niet veel later als tweede systeem.

Sinds 2024 valt Bugs Business onder Roundcube Holding. “Dit schept voor ons mogelijkheden om samen te werken aan de perfecte oplossing voor de hele verzekeringswereld.”

Kant-en-klaar, maar toch gepersonaliseerd.

Verzekeraars, tussenpersonen en serviceproviders gebruiken Imago Office voornamelijk. “Maar in principe is Imago Office geschikt voor iedereen in de financiële dienstverlening die iets met verzekeringen doet”, geeft Pepijn aan.

Die doelgroepen gebruiken in de basis dezelfde functionaliteiten, maar op sommige punten verschillen de behoeftes. “Een verzekeraar is bijvoorbeeld meer gericht op het verkopen van een verzekeringsproduct. Terwijl een tussenpersoon wat meer adviesfuncties nodig heeft”, legt Pepijn uit. “Om Imago Office passend te maken voor iedereen, hebben we de interface modulair opgezet. Wat jij nodig hebt, zetten we aan. Zo personaliseren wij de kant-en-klare tool dus eigenlijk helemaal voor je.”

Eén platform waarop je je dag begint én eindigt.

Elke dag loggen er duizenden gebruikers in op Imago Office. Daar doen zij al hun werkzaamheden. “Denk aan verzekeringen aanpassen, nieuwe klanten invoeren, schades melden, verzekeringen vergelijken. Heel veel verschillende taken dus waar eigenlijk per taak een andere applicatie voor nodig is. Die applicaties hebben wij allemaal geïntegreerd in Imago Office. Je werkt dus in één systeem in plaats van in 6 verschillende softwarepakketten tegelijk zonder dat je dat door hebt. Dat zorgt voor die efficiency. Door de jaren heen is Imago Office dus doorontwikkeld tot een volwaardig platform waar de verzekeringswereld zijn dag op begint én eindigt.”

Klantinvoer versnellen dankzij de API’s van Company.info.

Naast applicaties zijn ook verschillende databronnen ingeprikt in Imago Office.

“Company.info is daar een van. Via de Bedrijfsgegevens API’s halen onze klanten allerlei actuele bedrijfsgegevens op. Vooral bij de invoer van nieuwe klanten voegt de data van Company.info waarde toe. Je hoeft enkel een naam in te voeren en vervolgens wordt de klantkaart automatisch ingevuld met alle benodigde gegevens. Ook kan je gegevens met een klik op de knop updaten.”

Pepijn Bakker
Algemeen Directeur

Het opvragen van een uittreksel gaat al net zo makkelijk. Pepijn: “Je klikt in Imago Office op het knopje ‘Download’ en wij halen het ‘onderwater’ bij jullie op. Zonder dat de klant dat door heeft.”

“Door deze integratie kost het invoeren van een nieuwe klant nu maximaal 30 seconden in plaats van 5 tot 10 minuten. En het gaat foutloos, want je hoeft geen gegevens meer over te tikken. Daarbij loop je geen risico om bepaalde invoervelden per ongeluk leeg te laten. Dat bevestigde een klant die de overstap van Level naar Imago Office met de Company.info koppeling maakte laatst nog. Daar is de workload op de afdeling gigantisch afgenomen. Voor dat soort terugkoppelingen doen we het!"

Pepijn Bakker
Algemeen Directeur

Samenwerken als een geoliede machine.

Klant blij, Bugs Business blij. “De integratie van jullie data levert onze klanten tijdswinst op en wij hebben er eigenlijk geen omkijken naar. Met andere woorden, het is een solide integratie waar nooit problemen mee zijn en waar we nooit klachten over krijgen. De samenwerking onderling is ook heel prettig. Vanaf het begin al. Op vragen krijg ik eigenlijk altijd dezelfde dag al antwoord en er is altijd ruimte om te sparren. We staan dus echt naast elkaar.”

Het ‘reseller’-concept is ook een belangrijke meerwaarde.

“We zijn niet afhankelijk van Company.info en hebben de volledige controle over hoe wij onze klanten blij maken met jullie data en koppelingen.”

Pepijn Bakker
Algemeen Directeur

Mogelijkheden voor de toekomst.

Dat er mogelijkheden zijn voor het uitbreiden van de samenwerking ziet Pepijn zeker. “We gebruiken nog maar een fractie van wat we allemaal met jullie data en koppelingen kunnen. Het ophalen van de hele structuur van een holding zou bijvoorbeeld een mooie toevoeging zijn. Of het verifiëren van de UBO. Dat is een groot onderwerp bij verzekeraars en tussenpersonen.” Alle optimalisaties doet Bugs Business in co-creatie met de klant. “Laten we dus binnenkort een inspiratiesessie plannen om onze klanten te prikkelen met wat er allemaal nog meer kan met jullie data!”

Ook partner worden van Company.info?

Als partner van Company.info verbeter je de kwaliteit van de bedrijfsinformatie en het gebruiksgemak in je softwareproduct. Jouw klanten profiteren daardoor van actuele data direct in hun eigen systeem. Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Bekijk onze partner pagina voor meer informatie of neem contact met ons op. We vertellen je graag meer!

Bekijk hier het overzicht van alle bestaande data-integraties van Company.info.

Volgend artikel

Marketing, Artikel

Hoe ziet de marktanalyse van je marketingplan voor 2025 eruit?

Marketeers staan alweer aan de vooravond van hun jaarlijkse budgetronde en zetten de lijnen voor hun marketingplan voor 2025 uit. Een grondige analyse van je markt en je ICP mogen in ieder geval niet ontbreken.