Klantverhaal

Eén integraal en altijd up-to-date klantbeeld met de Company.info for Salesforce App

Publicatie: 26 september 2022
Leestijd: 6 minuten

Voor een soepel salesproces is een integraal klantbeeld in je CRM-systeem essentieel. Daarvoor moeten de juiste gegevens van iedere klant op de juiste plek worden ingevoerd. Die gegevens individueel bij elkaar sprokkelen en invoeren kost best wat tijd. Doe je dit geautomatiseerd, dan levert dat juist tijdswinst op. FD Mediagroep werkt daarom met de Company.info for Salesforce App. “Op basis van het KVK-nummer of de bedrijfsnaam worden alle benodigde klant- en leadgegevens automatisch ingevoerd in Salesforce. En de updateservice houdt de gegevens altijd up-to-date.” Thirza van den Bergh, Product Owner Salesforce, vertelt hoe de datakwaliteit binnen FD Mediagroep met sprongen vooruit is gegaan dankzij de Company.info for Salesforce App.

Klant- en leadgegevens automatisch laten verrijken.

Binnen FD Mediagroep werken alle labels – denk aan BNR, Het Financieele Dagblad en FD Business – met het CRM-systeem Salesforce. Hierin staat het complete relatiebestand van klanten en leads dus ingevoerd. Vooral de sales- en sales support afdelingen werken in Salesforce. Om het invoeren van klant- en leadgegevens in Salesforce voor hen zo makkelijk mogelijk te maken, gebruikt FD Mediagroep de Company.info for Salesforce App.

“Voert een accountmanager een KVK-nummer of de bedrijfsnaam van een nieuwe klant of lead in Salesforce in, dan worden alle overige relevante bedrijfsgegevens automatisch aangevuld door de Company.info for Salesforce App. Denk aan het bezoekadres, de website en het telefoonnummer. Al die informatie is met 1 druk op de knop inzichtelijk. Dat bespaart onze medewerkers flink wat uitzoek- en invoerwerk.”

Thirza van den Bergh
Product Owner Salesforce

Daarnaast gebruiken zij de updateservice. “Deze voert wijzigingen bij klanten of leads automatisch door. Denk aan een naamswijziging, een nieuw factuuradres of een nieuw telefoonnummer. Van alle wijzigingen krijgen we een compleet overzicht. Dankzij de updateservice houden we ons CRM-systeem altijd up-to-date. Onze datakwaliteit is daardoor met sprongen vooruit gegaan.”

Migratie verliep soepel.

Voordat FD Mediagroep de Company.info for Salesforce App gebruikte, werden klantgegevens verrijkt met een soortgelijke app. Tot die app in 2021 stopte met het leveren van support. Daardoor konden wij wijzigingen of bugs niet meer laten doorvoeren”, vertelt Thirza. Overstappen op een nieuwe, soortgelijke tool voor dataverrijking was dus nodig. Door de uitgebreide mogelijkheden en de automatische updateservice – die zat niet in de andere app – viel de keuze op de Company.info for Salesforce App.

Overstappen naar een nieuw systeem gaat meestal niet zonder slag of stoot.

“Die vlieger ging gelukkig niet op voor de migratie naar de Company.info for Salesforce App. We werkten met een klein team: twee mensen aan de kant van Appsolutely – de bouwer van de Company.info for Salesforce App – en drie mensen aan onze kant. Schakelen ging snel en makkelijk en de extra wensen die we hadden werden snel doorgevoerd.”

Thirza van den Bergh
Product Owner Salesforce

In de Company.info for Salesforce App zat in eerste instantie niet de optie tot het verrijken van leads. Alleen klantgegevens konden dus worden verrijkt. “Om het salesproces zo soepel mogelijk te laten verlopen was het verrijken van de leadgegevens voor ons wel een must. Dat hebben we samen met Appsolutely snel gefixt. Al met al was de migratie dus best een klus, maar zeker goed te doen.”

Schonere data en efficiëntere processen.

Een soepele overgang dus. “Met de Company.info for Salesforce App werken gaat net zo soepel. Naast dat het invoeren van klant- en leadgegevens heel snel gaat, hebben we ook nooit meer duplicaten in het systeem. Zodra een accountmanager een nieuwe klant of lead invoert die al in Salesforce staat, geeft de Company.info for Salesforce App daar direct een melding van. Zo blijft onze data dus schoon.”

En de Company.info for Salesforce App zorgt voor efficiëntere processen. “Zo hebben we een ‘faillietproces’ opgezet dankzij de updateservice. Van klanten die failliet zijn gegaan, krijgen we via de updateservice een melding. Op dat moment kunnen accountmanagers geen opportunities meer aanmaken. Zo voorkomen we onnodig openstaande offertes en facturen.”

Meer kansen benutten die de app biedt.

De Company.info for Salesforce App levert FD Mediagroep dus efficiëntere bedrijfsprocessen en tijdswinst op bij het invoeren van klant- en leadgegevens.

“Onze datakwaliteit is flink verbeterd en de Company.info for Salesforce App heeft ervoor gezorgd dat we één integraal klantbeeld hebben dat altijd up-to-date is. Hoe beter je datakwaliteit is, hoe beter je processen kunt inrichten en automatiseren. Zo hoef je minder na te denken en werk je op een eenduidige manier.”

Thirza van den Bergh
Product Owner Salesforce

Mooie ontwikkelingen en er liggen nog meer wensen op de plank. “De Company.info for Salesforce App bestaat uit 4 modules. Wij gebruiken er nu 1 en dus maar 25% van wat je allemaal met de app kunt doen. We gebruiken bijvoorbeeld nog niet alle updates van de updateservice. En de app biedt een automatische creditcheck. Die voert onze afdeling Debiteuren nu handmatig uit. Ook in dat proces valt nog veel tijdswinst te behalen. Kortom, er zijn nog genoeg kansen die we kunnen benutten met de app om onze bedrijfsprocessen nog beter te stroomlijnen.”

Demo Company.info for Salesforce App.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van de Company.info for Salesforce App? Vraag een gratis demo aan.

Volgend artikel

Artikel, Marketing

Bepaal je total addressable market en besteed je marketingeuro’s slim

Weet je hoe groot je total addressable market is, dan weet je hoeveel bedrijven je in potentie kunt bereiken. Vergelijk je dat met je totale marktaandeel, dan weet je hoeveel groei je nog kunt genereren. Zo haal jij meer rendement uit je marketinginspanningen. Hoe je je total addressable market in kaart brengt, lees je in dit blog.