Artikel

De groeiversnelling van Company.info

Publicatie: 7 December 2018
Leestijd: 5 minuten

Company.info kijkt terug op een prachtig jaar, vol met hoogtepunten. Matthijs Tetteroo, directeur van Company.info, stipt de belangrijkste highlights van het afgelopen jaar aan en neemt ons mee in de plannen voor de komende tijd.

Hoogtepunten van 2018

Onze ambitie is om de nummer één in bedrijfsinformatie binnen Nederland te worden. Door drie belangrijke mijlpalen zijn wij weer een stap dichterbij gekomen. Allereerst onze groei die opnieuw in dubbele cijfers werd uitgedrukt. Ten tweede onze intrede in de Duitse markt. En als kers op de taart de overname van het databedrijf Sizo. Het komend jaar staan ons weer nieuwe uitdagingen te wachten. We willen de groei verder doorzetten, door heel gericht te blijven sturen op het toevoegen van innovatieve, unieke diensten. Onze bedrijfsinformatie wordt steeds slimmer, breder en relevanter.

Binnenlandse groei met dubbele cijfers

Als we het intern over onze ambitie hebben, valt vaak de term BHAG. Dit is een afkorting van Big Hairy Audacious Goal, afkomstig van Jim Collins. Zijn boek ‘Good to Great’ is een inspiratiebron voor jonge, ambitieuze ondernemers. Het laat zien hoe je als bedrijf kunt excelleren door organisatiediscipline en gedreven leiderschap. Ook voor ons is dit boek een inspiratiebron. Wij hebben ook een BHAG gesteld, namelijk de nummer 1 te worden op het gebied van bedrijfsinformatie binnen de Nederlandse markt. Sinds Company.info in 2012 onderdeel werd van FD Mediagroep, zijn we vrijwel meteen hard gaan groeien. Onderdak vinden bij een mediabedrijf bleek een gouden greep. Met de mogelijkheden bij BNR-radio en het Financieele Dagblad zijn we een stuk zichtbaarder geworden. Door de versnelde groei in klantenaantal, is de ontwikkeling van ons product in een stroomversnelling gekomen.

De Duitse markt bestormen

Om onze groeiambities te blijven voeden, hebben we dit jaar de stap naar het buitenland gezet. Na grondig marktonderzoek bleek Duitsland de meeste potentie te hebben. Onze expertise is bij onze oosterburen nog onontgonnen terrein. In de huidige markt besteden Duitse bedrijven veel tijd en geld aan het verzamelen van essentiële bedrijfsinformatie. Dat betekent dat er grote kansen liggen voor ons product. In eerste instantie richten we ons op de financiële en commerciële sector. Door informatie uit het handelsregister op onze slimme manier beschikbaar te maken, verlichten wij het werk van o.a. compliance-officers. Vanuit die propositie breiden we onze diensten uit door slimmere leads en inzicht in cross-selling mogelijkheden aan te bieden waarmee marketing- & salesafdelingen in Duitsland aan slagkracht winnen.

Acquisitie Sizo

Aan het eind van het jaar kwam misschien wel het beste nieuws van 2018. Na een intensief proces zetten we onze handtekening onder de overname van Sizo. Sizo is een bedrijf met veel overeenkomsten. Ze zijn heel ver in het leveren van slimme leads en voorspellende data voor marketing & sales professionals. Sizo excelleert in customer intimacy; het in de huid kruipen van een klant. Company.info is meer een bedrijf dat product leadership als vertrekpunt heeft. We verwachten dan ook dat het samengaan van beide bedrijven veel synergievoordeel brengt. Daarnaast neemt Sizo een interessante klantenportefeuille mee, die nauwelijks overlapt met die van Company.info. Deze acquisitie past daardoor naadloos in onze groeistrategie. We worden weer een stukje groter, slimmer, en beter.

Uitbreiding van onze producten

Onze groei is niet alleen te danken aan onze slagvaardige sales- & marketingafdeling. Hij is ook toe te schrijven aan de nieuwe diensten die we in voorgaande jaren hebben ontwikkeld. Een ambitieus bedrijf streeft altijd naar vernieuwing en weigert op zijn lauweren te rusten. Dat is ook onze instelling. Ons product is nooit af! We houden de markt constant in de gaten. Welke behoeften zijn er? Hoe kunnen we daar een goede propositie van maken? Door data science toe te passen, kunnen we informatie steeds slimmer kleur en gelaagdheid geven. Zo gaan we richting het voorspellen van gebeurtenissen. Staat een bedrijf op het punt te verhuizen? Is er een bestuurswissel op komst? Voor onze klant levert dit vitale informatie op waarmee doelgericht actie kan worden ondernomen op het juiste moment.

Plannen voor 2019

Speerpunten voor het komende jaar? Uiteraard blijven we de ingeslagen weg nauwgezet volgen. We willen de groeiversnelling binnen Nederland doorzetten en de commerciële doorbraak in Duitsland realiseren. Daarnaast zal de integratie tussen Sizo en Company.info veel aandacht vragen. En uiteraard het verder ontwikkelen van innovatieve nieuwe datadiensten en voorspellende inzichten. Dit alles om onze klanten nog meer inzichten te geven om succesvol zaken te doen.

Volgend artikel

Klantverhaal, Artikel

Spotcap: ‘Inzicht helpt ons de klant optimaal te bedienen’

Fintechs hebben in korte tijd hun stempel gedrukt op innovaties binnen het financieringslandschap. Ontwikkelingen als PSD 1 en 2 liggen hier deels aan ten grondslag. Het gaat steeds meer om de ‘connectivity’ van systemen en diensten. Zakelijk kredietverstrekker en fintech Spotcap, dat 4 jaar geleden in Nederland is opgericht, is daar een goed voorbeeld van. Geavanceerde technologieën ondersteunen […]