Blog

Kerstpakketten.nl: in 3 stappen 12% meer conversie

Kerstpakketten.nl is één van de grootste aanbieders van kerstpakketten in Nederland. Jaarlijks voeren zij in de periode augustus tot en met december op grote schaal campagnes en sturen zij  duizenden bedrijven een brochure. Om meer rendement te halen uit deze brochures zochten ze contact met Sizo, sinds een klein jaar onderdeel van Company.info. De consultants van Sizo hebben geholpen met de selectie van bedrijven voor deze campagnes. Ontdek hoe deze consultants slimme datatechnieken inzetten om de conversie op deze mailings te optimaliseren.

Meer conversie op bestaande campagnes

Om verdere groei en conversieverbetering van Kerstpakketten.nl te realiseren zijn in samenwerking met Sizo de volgende stappen gezet:

Stap 1: inzicht creëren in klanten en campagneresultaten

De consultants van Sizo hebben als eerste de klanten van Kerstpakketten.nl gematcht met de Company.info database waar alle bedrijven van Nederland in staan met meer dan 500 kenmerken. Door deze matching is precies duidelijk welke kenmerken de bestaande hebben, gelet op gedrag, groei, omvang, locatie en bedrijfsactiviteiten. Vervolgens is de respons op eerdere campagnes is geanalyseerd.

Stap 2: ontwikkeling klant look-a-like voorspelmodel

Door beide analyses uit stap 1 met elkaar te vergelijken, is er voor Kerstpakketten.nl een ‘ideaal klantprofiel’ gedefinieerd. Het is precies duidelijk welke typen bedrijven goed hebben gerespondeerd op eerdere campagnes. Deze kennis gebruiken de consultants van Sizo in deze volgende fase, om de ideale doelgroep voor toekomstige campagnes samen te stellen. Dit gebeurt door alle bedrijven in Nederland een klant look-a-like score te geven, variërend van ‘zeer sterk’ tot ‘zeer zwak’ lijkend op klanten.

Stap 3: selectie van de meest kansrijke prospects

In deze laatste fase worden de bedrijven met de hoogste look-a-like scores geselecteerd. Hierbij is het mogelijk slimme selectiecriteria toe te passen, zoals de DMU-indicator; ofwel de indicator waardoor je alleen bedrijven benadert waar beslissingen worden genomen. Tenslotte is een mailinglijst voor de brochures opgesteld met alleen de meest kansrijke prospects voor campagnes.

Het resultaat

Door alleen de meest kansrijke prospects te benaderen, is de conversie aanzienlijk verbeterd terwijl het aantal verzonden brochures en de bijbehorende kosten is afgenomen:

  • 12% groei in aantal klanten
  • 14% groei van de gemiddelde omzetwaarde

Nu Sizo deel uitmaakt van Company.info, is dit slechts één van de nieuwe diensten die we kunnen aanbieden. Meer weten? Neem contact op via service@company.info of 020-2400 400.

Bekijk alle blogberichten