Veelgestelde vragen.

Mijn Documenten-omgeving KYC.app

Heb je een vraag over de nieuwe Mijn Documenten-omgeving in de KYC.app? Hier vind je alle meest gestelde vragen en antwoorden.

Algemeen

Wat houdt de Mijn Documenten-omgeving in?

Met de Mijn Documenten-omgeving wissel je eenvoudig en veilig documenten uit met je cliënten. Dit betekent:

  • Directe communicatie: stuur berichten naar cliënten via een geïntegreerd mailsysteem.
  • Volledig procesoverzicht: geef cliënten inzicht in alle stappen en benodigde acties.
  • Documenten uploaden: cliënten kunnen zelf documenten, zoals een UBO-verklaring of vragenlijst, toevoegen.

Kortom, hiermee beheer jij straks het volledige cliëntacceptatie- en monitoringproces in de KYC.app en daardoor bespaar je tijd bij onboarding en monitoring.

Wanneer is de Mijn Documenten-omgeving beschikbaar?

Vanaf 5 december. Als je het addendum voor deze datum ondertekent, krijg je vanaf dan direct toegang. Let op: de bestaande functionaliteit voor het uploaden van documenten en vragenlijsten valt na de release ook onder deze omgeving.

Zijn er handleidingen en/of video’s beschikbaar van de Mijn Documenten-omgeving?

Ja, op 5 december ontvang je een handleiding voor zowel beheerders als gebruikers. Later volgen er ook video’s.

Wat moet ik nu doen?
  1. Onderteken het addendum vóór 5 december;
  2. Meld je aan voor een online demo op 5 of 10 december;
  3. Start met het gebruik van de Mijn Documenten-omgeving op 5 december.

Beveiliging

Is de Mijn Documenten-omgeving veilig?

De Mijn Documenten-omgeving is een beveiligde omgeving waarin je documenten veilig met cliënten kunt delen en opvragen. Alleen personen die jij toegang geeft, kunnen documenten inzien en delen. Dat gaat via een toegangscode die per e-mail wordt verstuurd naar het opgegeven e-mailadres.

Kosten

Zijn er extra kosten verbonden aan het gebruik van de Mijn Documenten-omgeving?

Nee, voor bestaande klanten zijn er geen extra kosten verbonden aan het gebruik van de Mijn Documenten-omgeving. Deze nieuwe feature is inbegrepen bij je huidige licentie.

Addendum

Waarom moet ik een addendum ondertekenen?

De Mijn Documenten-omgeving is een uitbreiding van de KYC.app en staat nog niet in de huidige overeenkomst. Het addendum zorgt voor juridische dekking voor beide partijen. Na ondertekening is de Mijn Documenten-omgeving per 5 december beschikbaar.

Kan ik ervoor kiezen om geen gebruik te maken van de Mijn Documenten-omgeving en om het addendum niet te ondertekenen?

Nee, dat is niet mogelijk. De Mijn Documenten-omgeving is een uitbreiding van de KYC.app en staat niet in de huidige overeenkomst. Daarom is het juridisch noodzakelijk om het addendum te ondertekenen.

Mijn Documenten-omgeving KYC.app

Heb je een vraag over de nieuwe Mijn Documenten-omgeving in de KYC.app? Hier vind je alle meest gestelde vragen en antwoorden.

Algemeen
Beveiliging
Kosten
Addendum

Algemeen

Wat houdt de Mijn Documenten-omgeving in?

Met de Mijn Documenten-omgeving wissel je eenvoudig en veilig documenten uit met je cliënten. Dit betekent:

  • Directe communicatie: stuur berichten naar cliënten via een geïntegreerd mailsysteem.
  • Volledig procesoverzicht: geef cliënten inzicht in alle stappen en benodigde acties.
  • Documenten uploaden: cliënten kunnen zelf documenten, zoals een UBO-verklaring of vragenlijst, toevoegen.

Kortom, hiermee beheer jij straks het volledige cliëntacceptatie- en monitoringproces in de KYC.app en daardoor bespaar je tijd bij onboarding en monitoring.

Wanneer is de Mijn Documenten-omgeving beschikbaar?

Vanaf 5 december. Als je het addendum voor deze datum ondertekent, krijg je vanaf dan direct toegang. Let op: de bestaande functionaliteit voor het uploaden van documenten en vragenlijsten valt na de release ook onder deze omgeving.

Zijn er handleidingen en/of video’s beschikbaar van de Mijn Documenten-omgeving?

Ja, op 5 december ontvang je een handleiding voor zowel beheerders als gebruikers. Later volgen er ook video’s.

Wat moet ik nu doen?
  1. Onderteken het addendum vóór 5 december;
  2. Meld je aan voor een online demo op 5 of 10 december;
  3. Start met het gebruik van de Mijn Documenten-omgeving op 5 december.

Beveiliging

Is de Mijn Documenten-omgeving veilig?

De Mijn Documenten-omgeving is een beveiligde omgeving waarin je documenten veilig met cliënten kunt delen en opvragen. Alleen personen die jij toegang geeft, kunnen documenten inzien en delen. Dat gaat via een toegangscode die per e-mail wordt verstuurd naar het opgegeven e-mailadres.

Kosten

Zijn er extra kosten verbonden aan het gebruik van de Mijn Documenten-omgeving?

Nee, voor bestaande klanten zijn er geen extra kosten verbonden aan het gebruik van de Mijn Documenten-omgeving. Deze nieuwe feature is inbegrepen bij je huidige licentie.

Addendum

Waarom moet ik een addendum ondertekenen?

De Mijn Documenten-omgeving is een uitbreiding van de KYC.app en staat nog niet in de huidige overeenkomst. Het addendum zorgt voor juridische dekking voor beide partijen. Na ondertekening is de Mijn Documenten-omgeving per 5 december beschikbaar.

Kan ik ervoor kiezen om geen gebruik te maken van de Mijn Documenten-omgeving en om het addendum niet te ondertekenen?

Nee, dat is niet mogelijk. De Mijn Documenten-omgeving is een uitbreiding van de KYC.app en staat niet in de huidige overeenkomst. Daarom is het juridisch noodzakelijk om het addendum te ondertekenen.

Staat je vraag er niet bij?

Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Neem contact op