Dat data science the way to go was om ons te kunnen onderscheiden, zagen we al snel. Kort gezegd waren er meerdere partijen die ruwe data uit officiële kanalen en bronnen verzamelden. Daar inzichten uithalen was het pakkie-an van de klant. Dat kan anders, dachten wij. Zo gezegd, zo gedaan: wij zetten data science in om inzichten uit ruwe data te halen, die delen we met beslissers en daar kunnen zij direct iets mee. Zo doen zij snel en beter hun werk.
Uniek in de markt: de Company.info SBI-code.
Onze zelf ontwikkelde Company.info SBI-code is een goed voorbeeld van data science pur sang. Op het moment van inschrijving bij het Handelsregister krijgt een bedrijf een SBI-code. Deze zegt niet altijd wat een bedrijf daadwerkelijk doet.
Neem FD Mediagroep, daar staat de SBI-code ‘Financiële holdings’ vermeld. Dat terwijl iedereen weet dat het bedrijf voorziet in nieuws in het financieel-economisch domein. Om de bedrijfsactiviteiten specifieker te kunnen omschrijven, crawlen (doorzoeken) wij de teksten op websites van alle bedrijven in Nederland. Met die techniek ontwikkelden wij al zo’n 3,5 miljoen gerichte SBI-classificaties voor 1,7 miljoen bedrijven! Daarmee maken onze klanten al jaren beter doelgroepanalyses en klantsegmenten.
Met website crawling ontwikkelden wij al zo’n 3,5 miljoen gerichte SBI-classificaties voor 1,7 miljoen bedrijven.
Gerichte SBI-classificaties voor het compliancedomein.
Voor het compliancedomein worden gerichte SBI-classificaties steeds belangrijker. Daarmee kunnen bedrijven sneller opsporen of een (potentiële) cliënt in een branche zit waar bijvoorbeeld witwassen vaak voorkomt. Denk aan kappers, nagelsalons en coffeeshops. Daarom ontwikkelen wij op dit moment ook SBI-classificaties die aansluiten op die risicosegmenten.
Al 25 jaar de company.info die je nodig hebt.
Dit is een artikel uit de Company.info krant die is ontwikkeld ter ere van ons 25-jarig jubileum. In deze eenmalige uitgave lees je artikelen over de geschiedenis van Company.info, gave trajecten waar we door de jaren heen aan hebben gewerkt, onze verwachtingen voor de toekomst en verhalen van collega’s en klanten.