De oplossing.
Om verdere groei en conversieverbetering van Kerstpakketten.nl te realiseren zijn in samenwerking met Company.info de volgende stappen gezet:
Stap 1: inzicht creëren in klanten en campagneresultaten
Na matching van de klanten van Kerstpakketten.nl met de Company.info database is het klantprofiel in kaart gebracht op basis van gedrag, groei, omvang, locatie en activiteiten.
De respons op eerdere campagnes is geanalyseerd.
Stap 2: ontwikkeling klant look-a-like voorspelmodel
Het ideale klantprofiel is gebruikt om alle bedrijven in Nederland een klant look-a-like score te geven, variërend van ‘zeer sterk’ tot ‘zeer zwak’ lijkend op klanten.
Stap 3: selectie van de meest kansrijke prospects voor campagnes
Bedrijven met de hoogste look-a-like scores zijn geselecteerd.
Ook zijn slimme selectiecriteria toegepast, zoals de DMU indicator. Hierdoor worden alleen bedrijven benaderd waar beslissingen worden genomen.
Tenslotte is een mailinglijst voor de brochures opgesteld met alleen de meest kansrijke prospects.
Datadriven B2B-targeting.
Lees de 3 tips om slim te segmenteren en de conversie van B2B-campagnes verhoogt. Download het whitepaper ‘Datadriven B2B-targeting’.
Het resultaat.
Door alleen de meest kansrijke prospects te benaderen, zijn het aantal verzonden brochures en de bijbehorende kosten verlaagd. De conversies zijn aanzienlijk verbeterd.
12%
Groei in aantal klanten
14%
Groei van de gemiddelde omzetwaarde