Werkspot

Meer klussers, meer klussen, meer omzet

Welke bronnen raadpleeg je als je een aannemer, stukadoor of timmerman nodig hebt? Waar voorheen vooral tips werden gevraagd bij vrienden en familie, wordt het internet een steeds belangrijkere bron. Zo blijkt uit trackingsonderzoek van SAMR. Werkspot is in dit online domein de marktleider. We spreken met Jaap Gorter, Sales Analist bij Werkspot en haar internationale label Instapro. Hij legt uit hoe Company.info helpt bij de kwaliteit en groei van Werkspot.

SalesLeadgeneratieOnline portal

Het plan.

Nieuwe klussers vinden via Company.info

Op Werkspot worden 320,000 klussen per jaar geplaatst, zijn ruim 7,500 vakmensen aangesloten en staan ruim 210,000 reviews van consumenten. Gorter: ‘De kracht van Werkspot zit met name in het grote aanbod klussen, goede vakmannen en reviews. Om ons platform zo krachtig te houden, is het belangrijk dat nieuwe vakmensen zich bij ons aanmelden. Zo breidt het aanbod continu uit en hebben consumenten meer keuze. De reviews helpen hen vervolgens om de beste keuze te maken. Via het online portal van Company.info achterhalen wij elke maand welke nieuwe vakmensen gestart zijn. Alle gewenste informatie over deze bedrijven is direct toegankelijk, waardoor onze salesmensen ze proactief en goed voorbereid kunnen benaderen. Door deze salesaanpak is het aanbod van vakmensen gegroeid en vinden consumenten ons steeds vaker als ze een vakman nodig hebben.’

“De sleutel van ons succes is het structureel en proactief benaderen van nieuwe vakmensen. Met Company.info vinden wij deze vakmensen snel en gemakkelijk, en doen we direct een kwaliteitscheck.”

Jaap Gorter
Sales Analist Werkspot

Elke nieuwe vakman op Werkspot wordt gecheckt via Company.info Online. Gorter: “Wij willen voorkomen dat elke beunhaas zich kan aanmelden op ons platform. Door van elke vakman het KvK-uittreksel op te vragen, weten we met wie we te maken hebben. Ook sluiten we op deze manier vakmensen uit die klussen als bijverdiensten. Wij gaan alleen voor professionele vakmensen.”

De resultaten.

  • Efficiënte salesaanpak om aanbod klussen op het platform te vergroten

  • Verbetering kwaliteit van aanbod klussen in de database

  • Marktinzicht door periodieke matching eigen klantenbase met hele sector

‘Om het salesproces compleet te maken, checken we periodiek onze eigen marktpositie. Jaarlijks ontvangen wij via een los databestand van Company.info met alle bouwbedrijven in Nederland. Deze matchen we met de bedrijven die zich hebben aangesloten op Werkspot. Zo analyseren wij onze markt en krijgen wij inzicht in ons marktaandeel is en de ontwikkeling hiervan door de tijd heen,’ aldus Gorter.

Probeer Company.info gratis.

7 dagen toegang. Geen betaalgegevens nodig. Stopt automatisch. Start direct.

Probeer gratis

Volgende case

Lint Notarissen

“Met een foutmarge van 0% op data zijn we 100% betrouwbaar.”