Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over de abonnementen, de bedrijfsinformatie, het bedrijfsnieuws of de toegang van Company.info? Selecteer uw gewenste onderwerp en vind gerelateerde vragen en antwoorden! Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u altijd graag verder.

 

Kies een onderwerp

Betaal ik mijn Company.info Webservices abonnement per maand, kwartaal of per jaar?

De kosten voor een Company.info Webservices abonnement moeten ééns per jaar worden voldaan

Hoe bepaal ik welk Company.info Webservices abonnement bij mij past?

Op voorhand wordt een abonnement afgesloten waarbij een maximum aan tegoed mag worden gebruikt. De tarieven voor de verschillende diensten zijn afhankelijk van het aantal uit te voeren validaties. Het tarief per validatie neemt af naarmate er meer wordt verbruikt. Via deze link kunt u direct het gewenst abonnement afsluiten. Wij helpen u graag met advies over het abonnement dat het beste bij uw wensen aansluit.

Hoe kan ik Company.info Webservices testen in mijn eigen applicatie?

Met een Company.info Webservices proefabonnement kunt u testen in uw eigen systeem of via een externe omgeving.

Hoe kan ik mijn bestellingen terugzien in de Webview?

Login op de Webview en klik op Purchases. Onder het kopje 'Amount (€)' ziet u voor welk bedrag u voor het laatst data heeft gekocht en onder 'Amount left' ziet u hoeveel tegoed hiervan nog over is.

Hoe kan ik zien hoeveel data-requests wij afnemen?

Login op de Webview en ga naar 'View history' om inzicht te krijgen in alle handelingen die met uw account zijn verricht.

Het is ook mogelijk om grafische weergaven te maken van uw verbruik. Ga dan naar 'Statistics' en geef de gewenste selectiecriteria aan, waaronder:
  • Wijze waarop data wordt gepresenteerd: per dag, week, 4 weken, maand, kwartaal, half jaar, jaar of de hele periode
  • Gewenste periode waarover u het verbruik wilt zien (van tot)
  • Filter op de gewenste 'actions' oftewel specifieke webservices
  • Filter op de gewenste 'service group'. Alle 'actions' zijn verdeeld over verschillende 'service groups' zoals adressen, bedrijfsgegevens en kredietinformatie
  • Geef in of de resultaten uitgesplitst moeten worden per user of juist niet

Hoe nauwkeurig is de postcode check?

De postcode database bestaat uit meer dan 8 miljoen afgiftepunten en ruim 645.000 adresreeksen. De database wordt wekelijks geactualiseerd en is realtime bereikbaar. Dit betekent concreet dat wijzigingen voor gebruikers van Company.info Webservices zeer snel beschikbaar zijn op onze database server.

Hoe werken de integraties van Company.info Webservices?

Company.info Webservices maakt een combinatie tussen data en technologie en geeft online toegang tot deze data via standaard webservice functies. Met deze functies kunt u data verrijken of valideren.Een standaard toepassing is het verrijken van data bij invoer. Hierbij kunt u denken aan invoeren van postcode en huisnummer en deze verrijken met straatnaam en woonplaats.Company.info stelt haar technologie via webstandaarden ter beschikking. Het implementeren van onze diensten gaat hierdoor makkelijk en snel. Toegang tot onze diensten vindt via een abonnementsvorm plaats.

Hoe werkt het Company.info Webservices tegoed?

Als uw tegoed een kritieke grens heeft bereikt, ontvangt u automatisch een notificatie e-mail. U bepaalt zelf in welk geval u een notificatie wilt ontvangen. Vanaf het moment dat uw tegoed bijna op is, ontvangt u elke dag een e-mail met het nog beschikbare tegoed. Het is dan mogelijk om direct uw tegoed op te hogen via iDeal. Daarnaast kunt u ook contact opnemen met ons om een passend advies te krijgen over de hoogte van uw nieuwe tegoed. Zijn uw credits volledig gebruikt en is het tegoed niet tijdig aangevuld, dan stopt de toegang tot het systeem automatisch.

Uw tegoed is geldig voor een periode van 12 maanden. Na deze periode komt het niet verbruikte tegoed te vervallen. Uw contactpersoon binnen Company.info helpt om te adviseren welk tegoed het beste past bij het benodigde aantal opvragingen.

Kan ik mijn Company.info Webservices abonnement ophogen?

Ja, op ieder moment kunt u ervoor kiezen om het abonnement op te hogen naar een hoger tegoed. Dit kan door middel van het invullen van het hiertoe bestemde bestelformulier. Geregistreerde klanten kunnen hun tegoed ook ophogen via e-mail, per telefoon of direct in de Webview via 'Order Balance'.

Kunnen jullie de Company.info Webservices integreren in onze software?

Company.info Webservices levert uitsluitend (toegang tot) data en integreert geen diensten in de software van haar klanten. Wij beschikken wel over een ruim partnernetwerk die de gewenste kennis en ervaring hebben in het maken van de verbinding met onze diensten. Daarnaast leveren wij kant-en-klare plugins van onze diensten voor veelgebruikte applicaties, zoals Microsoft Dynamics, Salesforce en Exact.

Voor wie is Company.info Webservices geschikt?

Company.info Webservices is geschikt voor alle bedrijven die datakwaliteit belangrijk vinden. Het grote voordeel van webservices is dat na een simpele implementatie de gegevens altijd up-to-date beschikbaar blijven. Doordat u geen dure datalicenties hoeft aan te schaffen, zijn de services van Company.info Webservices ook zeer geschikt voor kleinere bedrijven.

Waar haalt Company.info Webservices de informatie vandaan?

Company.info werkt zoveel mogelijk met de bronhouders van data. Deze data-owners zijn namelijk het beste in staat om de databases optimaal te houden. Door realtime gebruik te maken van de meest up-to-date informatie leveren wij altijd de meest actuele af. Bekijk het overzicht van dataproviders

Waarom en hoe kan ik users aanmaken in de Webview?

Met uw Webservices account krijgt u altijd een inlog voor twee type gebruikers:
  1. De administrator: hiermee beheert u uw account in de Webview
  2. De user: hiermee wordt onze data gekoppeld aan uw systemen
In sommige gevallen is het wenselijk om het verbruik van de data te kunnen specificeren. Bijvoorbeeld het aantal data-requests per afdeling, divisie, klant of webshop. Door elke integratie via een eigen user te laten verlopen, heeft u volledig inzichtelijk wie hoeveel data verbruikt.

Users aanmaken doet u als volgt:
In de Webview kunt u als administrator nieuwe users aanmaken. Ga hiervoor via het linkermenu binnen uw account naar 'Edit profile'. Onderaan de pagina ziet u de rubriek 'Related Actions', waar 'Account users' onderdeel van uitmaakt. Hier kiest u voor 'New user' om een nieuwe user aan te maken.

Wanneer ontvang ik de factuur van mijn Company.info Webservices abonnement?

De factuur voor de hele abonnementsperiode wordt binnen twee weken na aanvang van uw abonnement verstuurd. In de factuur staat het totaalbedrag van uw gekozen abonnement. Stel dat u een Company.info Webservices Basic-plus jaarabonnement afgesloten heeft, dan ontvangt u binnen twee weken een factuur van € 550 excl. BTW. Het is helaas niet mogelijk om achteraf of per maand te betalen.

Wanneer stopt mijn Company.info Webservices abonnement?

Elk Company.info Webservices abonnement wordt automatisch verlengd. Uw abonnement eindigt alleen als u heeft opgezegd.

Meer weten?

Staat uw vraag of uw gewenste antwoord er niet bij? Neem dan contact op! Wij helpen u graag verder.