Klantverhaal, Artikel

Spotcap: ‘Inzicht helpt ons de klant optimaal te bedienen’

Publicatie: 12 February 2019
Leestijd: 3 minuten

Fintechs hebben in korte tijd hun stempel gedrukt op innovaties binnen het financieringslandschap. Ontwikkelingen als PSD 1 en 2 liggen hier deels aan ten grondslag. Het gaat steeds meer om de ‘connectivity’ van systemen en diensten. Zakelijk kredietverstrekker en fintech Spotcap, dat 4 jaar geleden in Nederland is opgericht, is daar een goed voorbeeld van. Geavanceerde technologieën ondersteunen de specialisten van Spotcap, en zorgen voor een hoge mate van accuraatheid, zodat de focus vooral kan liggen op het bieden van kwaliteit en service aan de klant.

Kredietverleningsproces gebruiksvriendelijk door connectivity

Beer Zandt, Head of Strategic Partnerships & Business Operations bij Spotcap: “Voor Spotcap is gebruiksvriendelijkheid in het aanvraagproces belangrijk, net als een snelle terugkoppeling en een hoge mate van precisie. Daarom werken wij nu ongeveer 2 jaar met Company.info samen, maar ook met tal van andere partners en leveranciers. Door al deze partnerships zijn wij onder meer in staat data uit meerdere bronnen te analyseren en de hoogste mate van accuraatheid na te streven in het gehele kredietverleningsproces.” vat Beer Zandt samen. “Daarnaast bespaart het ons ook veel handmatig werk.”

“Het genereren van geautomatiseerde bedrijfsinzichten maken een gebruiksvriendelijk aanvraagproces mogelijk”

Beer Zandt
Head of Strategic Partnerships & Business Operations bij zakelijk kredietverstrekker Spotcap

Data gebruiken om maatwerk te leveren

Zandt: “Elk bedrijf heeft een uniek karakter en een specifieke financieringsbehoefte. Hoe accurater wij de situatie kunnen analyseren en de behoefte begrijpen, hoe beter wij onze klanten kunnen voorzien van passende financiering. Daarom gebruiken wij veel data om het bedrijfsbeeld volledig inzichtelijk te hebben, de klantbehoefte te begrijpen en echt maatwerk te leveren.”

Technologie ondersteunt de kredietanalisten

Bedrijven die gebruikmaken van technologie en data streven ernaar hun service  slimmer, sneller of beter maken. “Dit is waar het bij ons écht om gaat: tech enabled high service. We willen een efficiënte en comfortabele dienstverlening aan de klant leveren. Het aantrekken van financiering kan voor een ondernemer veel tijd in beslag nemen. Wij willen juist die tijd teruggeven. Dit door een eenvoudig online aanvraagproces en de belofte dat wij binnen één werkdag duidelijkheid geven rondom een complete kredietaanvraag. We denken met de klant mee wat voor hem of haar de beste financieringsoplossing is,” geeft Zandt aan.

Volgend artikel

Artikel, Whitepaper, Compliance

De compliance officer: een schaap met 5 poten

Als compliance officer heb je te maken met een enorme regeldruk door wetten zoals de Wwft- en GDPR. Daarnaast ligt het werk van de compliance officer ook nog eens onder een vergrootglas van autoriteiten die meekijken of de uitvoering correct is. Dit alles zorgt ervoor dat compliance een serieuze aangelegenheid is geworden dat hoog op […]