Blog

‘Juiste klantdata in ons CRM helpen ons dagelijks 3.000 vakmensen te detacheren.’

Hoe zorg je ervoor dat je business ontwikkelt, terwijl je 3 organisaties samenvoegt? Voor deze uitdaging stond The Employment Group 9 maanden geleden. Er werd met meerdere CRM, HR en backoffice systemen gewerkt, waardoor er geen zicht was op de klantportefeuille van de hele groep. We spreken met Frank Craemers, Procesmanager van The Employment Group. Hij legt uit hoe zij in korte tijd in staat waren om met data voorop te lopen in personeelsbemiddeling.

Persoonlijke bemiddeling drijfveer

The Employment Group telt 22 kantoren verspreid over Nederland. Met de inzet van 220 medewerkers zetten ze dagelijks zo’n 3.000 vakmensen aan het werk. ‘De persoonlijke betrokkenheid is hierbij ontzettend belangrijk,’ aldus Craemers. ‘Wij willen de beste werkgever zijn voor de ambachtsman en zakelijke professional als het gaat om zaken als persoonlijke begeleiding en arbeidsvoorwaarden. Dit is wel uitdagend als je middenin een fusie zit van 3 bedrijven, die allemaal gericht zijn op personeelsbemiddeling. Toch is het in 9 maanden gelukt om alle businessprocessen te stroomlijnen tussen de organisaties Faber Personeelsdiensten, Voort en Staatvast.’

‘Juiste klantgegevens in ons CRM helpen ons om 3.000 vakmensen per dag te detacheren.’

Frank Craemers, The Employment Group

Opschonen en verrijken bedrijfsgegevens basis voor succes

Craemers: ‘Het werken met dezelfde software en klantdata is een belangrijke voorwaarde voor synergie en om als één organisatie te kunnen werken. Eerst is de gewenste CRM, HR en backoffice software bepaald. Van verschillende leveranciers zijn de best bruikbare modules ingezet. Daarna hebben we in 1 keer de bedrijfsgegevens van al onze klanten geactualiseerd en verrijkt met Company.info Data on Demand. Denk aan adresgegevens, de naam van de directeur, het KvK-nummer, de branche, het aantal medewerkers, het telefoonnummer en meer. Ideaal! Tot slot hebben we alle dubbele klantgegevens samengevoegd en ontdubbeld in ons nieuwe CRM.

Vooroplopen, nu en ook in de toekomst

Dankzij de koppeling met Company.info Webservices zorgen wij er nu voor dat elke nieuwe zakenrelatie in ons CRM automatisch verrijkt wordt met relevante bedrijfsdata, en dat al onze klantgegevens actueel blijven. Ook zijn dubbele gegevens niet meer mogelijk. Omdat onze CRM, HR en backoffice systemen met elkaar synchroniseren, is de invoer van nieuwe relaties maar 1 keer nodig en zijn we beter en sneller in staat om vakmensen te detacheren.’

Ook juiste klantgegevens in uw systeem? Vraag een proefabonnement aan en test Company.info Webservices gratis.

 

Bekijk alle blogberichten