Klantverhaal, Artikel

Athlon over het belang van data om bedrijfsrisico’s te beheren

Publicatie: 28 November 2016
Leestijd: 3 minuten

Nadat het leasebedrijf Athlon tien jaar geleden door Rabobank Group van de beurs is gehaald, wordt het binnenkort onderdeel van Daimler. “Dit nieuwe moederbedrijf past goed bij onze nieuwe strategie waarin we ons richten op mobiliteit in de breedste zin van het woord,” vertelt Marco van Dorssen, Sales Director bij Athlon.

Van autoleverancier naar regisseur van mobiliteit

De standaard in de autolease branche is het beheren van een wagenpark voor de klant, maar bij Athlon pakken ze dat anders aan. “Het doel is niet om zoveel mogelijk auto’s te verleasen, maar te voorzien in de totale mobiliteitswens van de klant. Car sharing en de inzet van mobiliteitsbudgetten zijn daar goede voorbeelden van,” aldus Van Dorssen. Hoe specifieke bedrijfsinformatie daarbij helpt? “Onlangs heeft een klant van ons, een bouwbedrijf, een samenwerking gesloten met een ander bedrijf. Dankzij Company.info zijn wij als eerste daarvan op de hoogte en kunnen wij daar direct op inspelen. En op het moment dat we in gesprek gaan, zijn we goed voorbereid en kunnen wij exact ingaan op hun behoeften. Company.info levert ons zo veel business op,” vertelt Van Dorssen enthousiast.

“Data is key; het vertelt ons hoe we kunnen optimaliseren. Op basis van bedrijfsinformatie maken we weloverwogen beslissingen en doen we succesvol zaken. Ook blijft het belangrijk om individuele bedrijven hun verhaal te laten doen.”

Marco van Dorssen
Sales Director

Duurzame partnerships

De inzichten uit bedrijfsinformatie zijn dus cruciaal wanneer je effectief zaken wilt doen. Branchespecifieke informatie draagt hier ook aan bij, doordat het context geeft.

Van Dorssen en zijn collega’s van de Risk afdeling maken dankbaar gebruik van de trends, ontwikkelingen en economische situatie in een bepaalde branche. “We doen zaken met allerlei organisaties. Ook bedrijven in branches die het af en toe zwaar te verduren hebben. Maar wij geven de voorkeur aan duurzame relaties en gaan op zo’n moment met de klant om tafel zitten. Dan hoor je wat er speelt bij het bedrijf en in welke (financiële) situatie zij verkeren. Zo beheren we bedrijfsrisico’s en bouwen we aan onze klantrelaties.”

Datagedreven beslissingen

“Data is key; het vertelt ons hoe we kunnen optimaliseren. Op basis van bedrijfsinformatie maken we weloverwogen beslissingen en doen we succesvol zaken. Ook blijft het belangrijk om individuele bedrijven hun verhaal te laten doen,” sluit Van Dorssen af.

Volgend artikel

Sales, Artikel, Marketing

Klantwaarde vergroten met data

Marketeers die weten hoeveel hun klanten waard zijn, hebben meer oog voor de klanten met de grootste potentie voor toekomstige waardevermeerdering. Zij zijn beter in staat risico’s te herkennen en ambitieuze, maar realistische groeistrategieën te formuleren. Niet elke klant is gelijk. Als je precies weet welke (potentiële) waarde een klant vertegenwoordigt, kun je je inspanningen […]